مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۷۱ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه زیر بار ترافیک رفته و ۱۷ کیلومتر در حال اجراست.

آزادراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی روز دوشنبه ۱۳ مرداد افزود: در زمان کنونی، قطعه یک این آزادراه به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و رفت و آمد خودروها در آنها در جریان است.

وی با بیان اینکه قطعه ۳ به طول ۱۷ کیلومتر نیز در حال انجام است اظهار کرد: این قطعه ۲ تونل هر کدام به طول ۲۲۵۰ متر دارد و عملیات اجرایی آن به حدود ۱۷ درصد پیشرفت رسیده است و تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه مقدمات واگذاری قطعه ۵ به پیمانکار به طول حدود ۳۰ کیلومتر در حال انجام است گفت: قطعه ۶ این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار شده است. برای افزایش ایمنی ترافیک در راه‌های استان در سال ۹۸ طرح‌های بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۳۱ کیلومتر اجرا شده است.

آزادراه تبریز- ارومیه به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر، علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر، در صورت تکمیل، بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه خواهد شد.

کد خبر 536891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha