دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های جدی سازمان صمت در سال جهش تولید در استان، تعین تکلیف معادن راکد و غیرفعال است.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد سالاری دوشنبه ۱۳ مرداد افزود: از ۶۵۴ معدن فعال خراسان جنوبی اکنون بیش از ۲۰۰ معدن غیرفعال یا راکد است که در صورت فراهم شدن زمینه، این معادن دوباره فعال خواهند شد.

به متصدیان این معادن ابتدا فرصت داده می‌شود تا نسبت به احیا و ساماندهی معادن اقدام کنند در غیر اینصورت برای تعیین تکلیف پروانه بهره‌برداری معادن غیر فعال، آنها را به بهره‌برداران دارای صلاحیت واگذار می‌کنیم.

در سال جهش تولید پهنه‌های معدنی، محدوده‌های اکتشافی و پروانه‌های بهره‌برداری معدنی را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد و استخراج می‌شود.

سالاری ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های شناخته شده خوبی دارد که از جمله آن می‌توان به وجود بیش از ۷۰ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در استان و شهرستان طبس اشاره کرد.

در ماده معدنی منیزیت جزو استان‌های برتر کشور هستیم به نوعی که بیش از ۷۰ درصد ذخایر شناخته شده کشور در این استان وجود دارد و بیش از هفت میلیون تن ذخایر قطعی داریم.

در حال حاضر ۲۰ تن طلای شناسایی شده در استان داریم و در این زمینه ۲ کارخانه فرآوری طلا در دست احداث است که به پیشرفت قابل توجهی رسیده است.

۲ طرح استحصال طلا با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۴ نفر در استان در دست احداث است.

با توجه به ذخایر خوب مواد معدنی فلزی از جمله سنگ آهن، سه کارخانه فولاد و چدن در استان ساخته شده یا در دست راه‌اندازی است.

برنامه‌ریزی کرده‌ایم با همکاری ستاد احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس کشور، بتوانیم واحدهای جدید فرآوری را در کنار کلونی‌های معدنی استان راه‌اندازی کنیم.

در ۲ سال گذشته به اکتشافات جدیدی در حوزه معادن استان رسیده‌ایم که ظرفیت تولید و اشتغال‌زایی معادن را افزایش خواهد داد.

کد خبر 536842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha