مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

فرماندار رشت از اجرای طرح روستای بدون زباله در این کلانشهر استان گیلان خبر داد.

جمع‌آورز زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی فتح‌اللهی گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در مرکز استان گیلان تولید می‌شود. به همین دلیل تصمیم داریم با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج طرح روستای بدون زباله در روستاها، میزان زباله تولیذ زباله در رشت را کاهش دهیم.

فتح‌اللهی در جلسه کارگروه پسماند شهرستان رشت مشکلات کنونی در مبحث سایت زباله سراوان را مربوط به حداقل 20 سال گذشته دانست و افزود: با توجه به تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهرستان، نخست باید دلیل میزان بالای تولید زباله را در خانوارها بررسی کنیم و سپس با روش‌های برنامه محور، راهکارهایی برای کاهش آن از مبدا بیابیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در خصوص دفن و انتقال زباله، گفت: تامین ماشین‌آلات، یافتن مکانی برای دفن زباله و  فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه هستند.

فتح‌اللهی تصریح کرد: هر کاری که با حمایت و همکاری مردم همراه بوده، با موفقیت به سرانجام رسیده است و استفاده از تلاش و ظرفیت سمن‌ها برای حفظ محیط زیست که میراثی برای آیندگان ماست، ضروری می‌کند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: می‌توانیم با الگوسازی و فرهنگ‌سازی بسیاری از امور را مدیریت کنیم و در این خصوص یکی از گزینه‌ها، استفاده از کیسه‌های قابل برگشت به محیط زیست به جای کیسه‌های پلاستیکی است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون زباله در برخی از روستاهای شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به بازخورد خوب اجرای این طرح، می‌توانیم هر چند ماه تعداد روستاهایی که این طرح در آنجا قابلیت اجرا دارد را افزایش دهیم.

روستای سقالکسار  رشت به دلیل فعالیت‌های چندساله گروه‌های مردم نهاد و به دلیل گردشگری بودن آن چند سالی است که به روستای بدون زباله  لقب و شهرت یافته ‌است.

کد خبر 536834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مونا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 0
    من خودم بشخصه دارم تو روستا زندگی میکنم و چندین بار هم اعلام کردیم سطل زباله بزارن تا مردم کیسه های پر شده از زباله هاشون و تو رودخونه یا محیط رها نکنن و هر هفته یا هرد چندروز درمیان ماشینهای حمل زباله بیان و ببرن زباله ها رو اما بعد دوسماه ب دلیل اینکه ماشین برای حمل زباله نمیومد زباله ها انباشت میشد و پس از مدتی کلا سطل زباله ار و هم برداشتن.....خب خود دهدار روستا هم با اینکه اطلاع داره اما کاری نمیکنه....بعد چطور میخوان طرح روستای بدون زباله رو اجرا کنن!!!!1