به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهزاد مسعودی گفت: طی این سالها مسئولان و مدیران مختلفی روی کار آمدهاند و در برخی سالها روند کار به کُندی پیش رفته و در برخی سالها نیز مانند دهه ۸۰ این پروژه شتاب بیشتری داشته است.
معاون فنی و شهرسازی شهرداری مرکز استان کرمانشاه به پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه بعد از گذشت نیم قرن از آغاز آن اشاره کرد و افزود: البته عملا کار جدی در خصوص این پروژه از دهه ۸۰ شروع شد و تا آن زمان پروژه سرعتی که باید را نداشت. طی این سالها در مجموع پیشرفت پروژه مطلوب نبوده و اگر این روند ادامه داشته باشد ۳۰ سال دیگر زمان نیاز است تا به سرانجام برسد.
مسعودی علت اصلی در تاخیر اجرای این پروژه سه کیلومتری را عدم تامین اعتبار مناسب و برخی مشکلات اداری عنوان کرد وافزود: متاسفانه مشکلات اعتباری این پروژه در سالهای اخیر تشدید شده است.
معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه افزود: حدود پنج شش سال است که عملا اعتباری به این پروژه تخصیص داده نمی شود و تنها از برخی ابزارهای تشویقی برای پیشبرد کار استفاده می شود که از جمله آن اعطای مجوز رایگان برای ساخت ۲.۵ متر فضای تجاری به ازای هر متر عقب نشینی در محدوده این خیابان است. وجود این ابزارهای تشویقی کار را پیش میبرد، اما با وجود نبود اعتبار عملا سرعت پروژه بسیار کند خواهد بود و با این روند شاید چند دهه دیگر طول بکشد تا پروژه تکمیل شود.
وی با بیان اینکه خیابان مدرس از جمله خیابان های دارای بافت تاریخی است، گفت: شاید بهتر بود این خیابان تعریض نمیشد و به همان شکل قبلی و تاریخی فقط بهسازی میشد، اما در حال حاضر که کار کند پیش میرود و بخش هایی از خیابان عقب نشینی کرده و بخشی از ساختمان های با نمای تاریخی از بین رفته، توقف کار شکل چندان خوبی ندارد و خیابان ظاهر خوبی پیدا نمی کند و باید کار را پیش برد.
مسعودی تصریح کرد: شاید بهتر بود مسئولان وقت در آن زمان تمام مولفه ها و زیرساختهای این خیابان را بررسی میکردند و تمام جوانب کار را در نظر و سپس در خصوص تعریض این خیابان تصمیم میگرفتند.
نظر شما