روزهای گذشته به دلایل نامشخص آتش‌سوزی در سطحی وسیع از منطقه حفاظت‌شده بیجار رخ داد و یک هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی آن دچار حریق شد.

اطفاي حريق

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با توجه به حجم آتش‌سوزی که بیشتر در مراتع در حال پیشرفت بود، این حادثه پس از عملیات طولانی، سخت و نفس‌گیر مهار شد و برای اطمینان از عدم شعله‌ور شدن دوباره آتش، منطقه دچار حریق بررسی ‌شده کلیه نیروهای دولتی نظامی و انتظامی در منطقه بسیج و آماده‌باش بودند.

فریبا رضایی بابیان اینکه در این آتش‌سوزی پوشش گیاهی، زیستگاه پستانداران، خزندگان، حشرات و لانه پرندگان و جوجه‌های آنان بیشترین آسیب را دیدند، اضافه کرد: در یکی دو سال اخیر به دلیل بارندگی‌های زیاد و پوشش گیاهی مناسب منطقه شاهد این‌چنین آتش‌سوزی‌های بوده و خواهیم بود.

 وی با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانداری بیجار و سایر نیروهای دولتی و مردم‌نهاد که یاری‌رسان در امر اطفای حریق بودند، خاطرنشان کرد: علت طولانی شدن مهار حریق به مدت ۸ ساعت پوشش خشک گیاهان، وزش شدید باد و کمبود تجهیزات به‌روز است.

منطقه حفاظت‌شده بیجار با ۳۲ هزار هکتار وسعت از سال ۱۳۵۰ به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده معرفی‌شده است که یکی از قدیمی‌ترین مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست کشور به شمار می‌آید که در آخرین مطالعات تفصیلی منطقه ۲۳ گونه پستاندار، حدود ۱۳۰ گونه پرنده و ۱۲ گونه خزنده و تنوع مناسب پوشش گیاهی نشان از غنای تنوع زیستی آن دارد.

کد خبر 536822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha