زنبورداران مشگین‌شهری با استفاده از مواد غذایی آلوده به سم یک قلاده توله‌خرس قهوه‌ای را کشتند.

خرس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، رئیس اداره محیط زیست مشگین‌شهر استان اردبیل از کشف لاشه یک قلاده توله خرس توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در روستای وله‌زیر خبر داد و گفت: متأسفانه یک قلاده توله خرس به وسیله مواد غذایی آلوده به سم توسط عوامل انسانی در طبیعت اطراف روستای وله‌زیر کشته شد که طبق تحقیقات میدانی اداره محیط زیست مشگی‌ شهر این کار توسط زنبورداران مستقر در محل صورت گرفته است.

یوسف محمدی افزود: به‌دلیل فراوانی حضور زنبورداران در روستاهای وله‌زیر و موییل که زیست‌گاه طبیعی خرس قهوه‌ای در منطقه است، برخی زنبورداران و کشاورزان با دست زدن به اعمال غیرانسانی چون سم دادن یا کشتن حیوان با اسلحه، تلفات سنگینی به این گونه نادر طبیعی مشگین‌شهر وارد می‌کنند.

وی با بیان این که حفظ گونه‌های ارزشمند طبیعی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، اظهار کرد: اداره محیط زیست برای توجیه زنبورداران و کشاورزان نیاز به همکاری اداره جهاد کشاورزی دارد؛ با وجود چندین بار مکاتبه با این اداره برای برگزاری نشست هم‌اندیشی و توجیهی با کشاورزان و زنبورداران در مواجهه با خرس، متأسفانه تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم.

محمدی ادامه داد: زنبورداران و دامداران حاضر در ییلاقات سبلان باید توجه کنند که آن‌ها با استقرار در این مناطق وارد حریم زندگی خرس و سایر حیوانات شده‌اند و در این میان، کشتن آن‌ها دور از جوانمردی است.

رئیس اداره محیط زیست مشگین‌شهر گفت: متأسفانه ادامه قتل بی‌رحمانه حیوانات نشان می‌دهد مجازات‌ها در این مورد بازدارنده نیست.

چند هفته پیش نیز فردی در روستای هفت‌چشمه منطقه ارشق، خرس بالغی را با تراکتور زیر گرفت و کشت.

کد خبر 536625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha