دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری محله نشریه‌ای خاص است که هر هفته صفحاتش با رویکرد کاملاً محلی و از کوچه و خیابان‌هایی که من و شما در آن راه می‌رویم، نفس می‌کشیم و به نوعی زندگی می‌کنیم، تهیه و تولید می‌شود.

روزبهانی

همشهری آنلاین_ ثریا روزبهانی: قبول کنید پیدا کردن هرهفته بیش از ده‌ها سوژه برای تهیه گزارش و اخبار کار راحتی نیست. آن هم سوژه‌هایی که اهالی منطقه روی آنها تعصب یا علاقه دارند. وقتی واکنش اهالی را بر صفحه صفحه این نشریه می‌بینیم، به خاص بودنش بیشتر پی می‌بریم. امروز شما ۷۶۳ شماره از این نشریه محلی را ورق می‌زنید. یعنی ۱۶ سال تلاش بی‌وقفه خبرنگارانی که از جنس خود اهالی هستند و در همین کوچه پسکوچه‌ها زندگی می‌کنند یا دغدغه‌های اهالی ذهن آنها را هم پرکرده است. نشریه‌ای که از مشکلات شهری و اتفاقات مهم منطقه‌ای گرفته تا معرفی چهره‌های محلی و افراد خلاق همین حوالی می‌نویسد. در بسیاری از مراکز، همشهری محله به‌عنوان منبع و مرجعی معتبر در حوزه رویدادهای شهری تبدیل شده و این نتیجه سال‌ها تلاش همکاران این نشریه است. اعتباری که بار مسئولیت ما را بیشتر می‌کند تا گام‌های مستحکم‌تری در این راه برداریم. نه تنها در بین سازمان‌ها بلکه همشهری محله جایگاه خودش را هم در بین مخاطبان محلی‌اش پیدا کرده است. اکنون بسیاری از اهالی به این موضوع آگاه هستند که انعکاس مشکل محله یا تحقق خواسته آنها در نشریه همشهری محله بی‌تأثیر نیست. به همین خاطر ارتباط اهالی با این نشریه در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است. اکنون بعد از گذشت این مدت فعالیت همشهری محله یک نشریه نیست، یک «نهاد» است. نوعی ساختار اجتماعی است که کارکردش بسیار فراتر از انتشار مطالبی درباره محدوده جغرافیایی خاص است و شاید دیگر وقت آن رسیده باشد که خودش هم گستره فعالیش را نزدیک به یک نهاد اجتماعی، باهدف توسعه و آموزش «شهروند مسئولیت پذیر» تعریف کند.  
اساتید برجسته روزنامه‌نگاری و ارتباطات اعتقاددارند اکنون بعد از سال‌ها فعالیت تنها نشریه محلی و پرتیراژ باید نظرسنجی صورت بگیرد تا همشهری محله بداند که در محله‌ها چقدر پایگاه و جایگاه دارد و توسط مردم در این محله‌ها خوانده و دیده می‌شود. همچنین از طرف دیگر تا چه اندازه در حل‌وفصل مسائل تأثیرگذار بوده است. بنابراین در کنار تداوم انتشار این نشریه محلی، از مخاطبان و خوانندگان همشهری محله نظرسنجی شد تا با نیازسنجی و بازخوردگیری دریابیم که تاکنون در این راه درست و اصولی گام برداشته‌ایم یا خیر.
برخی از مخاطبان نشریه علاوه بر حضور در نظرسنجی همشهری محله، دیدگاه و اعتقاداتشان را درباره فعالیت این نشریه محلی را برایمان ارسال کرده‌اند که در صفحه ۸ و ۹ می‌توانید گزارش تکمیلی آن را بخوانید.  

کد خبر 536454

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha