بازار سرمایه که در روزهای سه‌شنبه هفتم مرداد و چهارشنبه هشتم مرداد روندی نزولی داشت، نخستین روز معاملاتی هفته جاری را با چراغ سبز آغاز کرد و شاهد افزایش بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس بودیم.

بورس هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس در معاملات امروز شنبه یازدهم مردادماه با ۵۰ هزار و ۴۸۷ واحد صعود به رقم یک میلیون و ۹۵۴ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۵۷۳ واحد رشد و رقم ۵۱۷ هزار و ۷۶۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۱۶۲ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال انجام دادند. فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری گروه  توسعه ملی و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده بازار سرمایه بودند.

شاخص کل فرابورس نیز ۵۳۵ واحد رشد و رقم ۱۲۵۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۶۰۵ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال انجام دادند. سنگ‌آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری صبا تامین، بانک دی و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی مارون نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای این بازار از سهامی ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.

جدول |  پیش‌بینی امروز بورس از نگاه کارشناسان

کد خبر 536266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha