داروخانه‌های زنجان با کمبود ماسک روبرو هستند که این مشکل با افزایش تولید برطرف می‌شود.

ماسک - تولید ماسک - کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پویش استفاده از ماسک در طول هفته‌های گذشته موجب شد تا تقاضای استفاده بالاتر برود؛ به همین دلیل تلاش بر این است که تعداد واحدهای تولیدکننده را بیش‌تر کنیم.

جواد تاج‌کی افزود: تمام داروهای مورد نیاز درمان بیماران کرونا در بیمارستان‌های استان موجود است و مشکل خاصی از لحاظ تامین این قبیل داروها وجود ندارد.

وی بیان کرد: با وجود داروهای ایرانی مردم علاقه‌ای برای خرید ندارند و داروی مشابه خارجی را ترجیح می‌دهند که همین عامل دلیلی برای کمبود برخی از اقلام دارویی است.

 تاج‌کی ادامه داد: تصمیم‌گیری در ارتباط با زمان توزیع واکسن آنفلوانزا و میزان سهمیه هر استان توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود. تاکنون ابلاغیه‌ای برای استان صادر نشده، اما امیدوار هستیم از ابتدای شهریور این واکسن در اختیار زنجان قرار بگیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر این‌ که تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد با بیماری زمینه‌ای و برخی از گروه‌های سنی خاص ضروری است، گفت: بهترین زمان تزریق این واکسن اواسط شهریور تا اواسط مهر است.

کد خبر 536255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha