مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مترو گفت: به منظور تحقق اهداف داخلی‌سازی صنعت ریلی، پروژه ساخت داخلی واگن مترو با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های داخلی و دانش‌بنیان، مسیر حرکت از ساخت داخل با عمق حدود ۳۰ درصدی را به حدود ۸۵ درصد فراهم کرده است.

علی امام مدیر عامل مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات در پروژه قطار ملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار و با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت‌های دانش بنیان داخلی است، افزود: در این فرایند زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینک، باکس برق فشار قوی (HV Box)، مبدل برق کمکی (ACM)، مبدل کنترل ترکشن موتور (MCM)، مقاومت ترمزی (DBR) و سلف خط (Line Inductor) بومی‌سازی شده است که سهم حدود ۲۵ درصدی در کل قطار دارد. این موضوع علاوه بر تامین نیاز ساخت قطار مترو، در تامین لوازم یدکی مصرفی و همچنین در تعمیرات اساسی ناوگان کنونی نیز دارای اهمیت بسزایی است.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام تست‌های مورد نیاز، ایران جزء چند کشور محدود در طراحی و تولید سیستم رانش در دنیا قرار می‌گیرد. همچنین برای اولین بار در داخل و در قالب این پروژه، شبکه کنترل و مانیتورینگ قطار (TCMS) به دست مهندسین کشور راه‌اندازی می‌شود که با داشتن سهمی حدود ۵/۱ درصد از کل قطار، در ایجاد قابلیت انتخاب تجهیزات از بازار جهانی و ارتقای زیر مجموعه‌ها نقش حیاتی دارد.

امام در ادامه گفت: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران، در قطار متروی ملی سیستم اطلاع‌رسانی به مسافران ارتقا پیدا کرده و بستر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن توسط شرکت دانش‌بنیان ملی طراحی، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: با وجود بهره‌برداری بیش از ۲۶۰۰ عدد بوژی در ساختار قطارهای متروی تهران نیاز به بیش از ۲۰۰۰ عدد در چند سال آینده، تا قبل از این پروژه این زیرمجموعه که حدود ۱۲ درصد از قطار مترویی هست از خارج وارد می‌شد. در این پروژه برای اولین بار ۱۴ عدد بوژی مورد نیاز قطار توسط شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی و در حال ساخت است که تحقق این امر در اینده نزدیک می‌تواند وابستگی به بیگانگان را مرتفع سازد.

علی امام با اشاره به اینکه در این پروژه برای اولین بار راهرو بین واگن‌ها (گنگوی)، تهویه مسافری، تهویه کابین راهبر، مبدل اضطراری و رله باکس قطار مترو بومی‌سازی شده است، افزود: به این ترتیب از خروج مقادیر قابل توجهی ارز جلوگیری شده و باور ملی در این صنعت افزایش یافته است.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه در این پروژه ملی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و ابتکار متخصصان بومی از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور ممانعت به عمل آمده و بستر اشتغال‌زایی مهیا شده است، تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت واگن‌سازی تهران می‌توانیم تامین واگن‌های مترو تهران را سرعت ببخشیم که این امر رضایتمندی مردم را هم فراهم خواهد کرد.

کد خبر 536241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha