شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا امسال در کردستان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

دف

ه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به میزبانی حوزه هنری کردستان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در دنیا، تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر قرار داد بر همین اساس در سال جاری امکان برای برگزاری دوره دهم این جشنواره وجود ندارد.

امین مرادی افزود: در این راستا و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، امسال این جشنواره در قالب پویش مجازی برگزار خواهد شد و تمام علاقه‌مندان به این ساز عرفانی در کشور و کشورهای منطقه می‌توانند در این پویش مجازی شرکت کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام با هشتگ‌های معرفی شده از سوی حوزه هنری کردستان در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی منتشر کنند.

رئیس حوزه هنری کردستانبا بیان اینکه شرایط سنی برای حضور در این پویش ملی وجود ندارد و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند، گفت: ویدئو دف نوازی باید به صورت افقی باشد ضمن اینکه در بخش تک نوازی حداکثر زمان اجرا سه دقیقه و برای ۲ بخش گروه نوازی و مولودی‌خوانی حداکثر زمان اجرا هفت دقیقه است.

مرادی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان برای حضور در این پویش صفحه اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر را دنبال کنند، اضافه کرد: استفاده از اشعار فاخر در راستای حماسه ملی و وحدت ملی در اولویت داوری قرار خواهد گرفت و شرکت کننده باید اثر خود را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کند و صفحه شرکت‌کننده نیز نباید خصوصی باشد.

وی یادآور شد: قرار دادن نام حوزه هنری کردستان و سپهر سوره در زیر پست منتشر شده ضروری است و برای دسترسی بهتر به آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام، شرکت کنندگان باید در زیر پست منتشر شده از هشتک های #دف-نوای-رحمت، #حوزه-هنری-کردستان،  #حوزه-هنری،  #مرکز-موسیقی-حوزه-هنری و#سپهر-سوره-هنر استفاده کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان با باین اینکه علاقه‌مندان از ۱۰ تا ۳۱ مرداد فرصت دارند آثار خود را در این پویش ملی  شرکت دهند، تاکید کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل کنند یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

کد خبر 536185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha