مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از تکمیل ۲۳ پروژه مدرسه‌سازی تا مهرماه سال جاری خبر داد.

نوسازی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا براتی درباره منابع مالی مورد استفاده برای بازسازی، تخریب و مقاوم‌سازی مدارس خطرآفرین استان چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: برای مقاوم‌سازی مدارس مناطق محروم بیشتر از منابع ملی و کمک خیران مدرسه ساز استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: آسیبی که مدارس چهارمحال و بختیاری را در مناطق آسیب‌پذیر استان تهدید می‌کند، خطر زلزله است که از سال ۸۴ به بعد اعتبارات تحت عنوان تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که فاقد استحکام نسبی هستند در نظر گرفته شده‌است، تا با اعتبارات پیش‌بینی شده مشکلاتی که سیل برای مدارس سطح استان در سال گذشته به‌وجود آورده‌است، جبران شود.

براتی با اشاره به وجود  ۱۶۰۰ مدرسه در استان با ۱۰ هزار کلاس درس، اضافه کرد: از این تعداد ۷۵۰۰ کلاس درس استانداردسازی آن‌ها انجام شده‌است که با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی برخی مدارس مناطق محروم تا پایان امسال این رقم به ۷۸۰۰ کلاس استاندارد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مدارس مناطق محروم چهارمحال و بختیاری از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند نیستند، اضافه کرد: این مدارس در مناطق روستایی، صعب‌العبور و دورافتاده استان در شهرستان‌های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار واقع شده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: درصدد جمع‌آوری بخاری‌های نفتی موجود در مدارس مذکور هستیم تا این مدارس به سیستم‌های موتورخانه یا پکیج ‌گازوئیلی و نصب رادیاتور در کلاس‌ها مجهز شوند.

براتی عنوان کرد: براساس آمار مجموع ۲۲۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری دارای بخاری نفتی غیراستاندار هستند که در حال پیگیری استانداردسازی وسایل گرمایشی آن‌ها هستیم.

وی در خصوص مدارس آسیب‌دیده از سیل چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با اعتبارات پیش‌بینی شده اقداماتی در دست اجرا است تا مدارسی که در سیل سال گذشته دچار آسیب شدند، نوسازی و بازسازی آن‌ها انجام شود. در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس آسیب‌دیده تخریب و بازسازی شده‌ و تعدادی نیز مقاوم‌سازی آنها صورت گرفته‌است و این پروژه‌ها ادامه دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی مدارس خشت و گِلی موجود در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده‌است، بیان کرد: تعدادی از مدارس سنگی نیز در سطح استان جمع‌آوری شده و درصدد هستیم مابقی این مدارس نیز به طور کلی جمع‌آوری شود.

کد خبر 536157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha