فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از جهش ساختاری وویروس کرونای جدید و ۸ برابر شدن سرایت‌پذیری آن نسبت به قبل خبر داد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: وقتی بیماران با وضعیت جسمی وخیم‌تری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، افراد در ارتباط با آنها از جمله کادر پزشکی با سویه‌های قوی‌تری مواجه می‌شوند و بیشتر در معرض بیماری قرار می‌گیرند.  

وی با بیان اینکه برخی مقالات نشان می‌دهد که شبه جهشی در ساختار ویروس رخ داده است،  ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بر اثر این شبه جهش ساختاری، میزان سرایت‌پذیری بیماری ۸ برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این موضوع هم برای مردم و هم برای کادر درمانی ایجاد نگرانی بیشتری می‌کند.

  • کرونا و دگردیسی در آموزش عالی 

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران درخصوص تاثیرات کووید-۱۹ بر آموزش عالی نیز اظهار داشت: چهره آموزش عالی بعد از کرونا در دنیا و از جمله در ایران متفاوت خواهد بود، ما برای این تحول جهانی باید از هم اکنون آماده باشیم، این موضوع سبب دگردیسی در عرصه آموزش عالی خواهد شد.

زالی ادامه داد: همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در زمینه آموزش، پژوهش و ارتباط با جوامع عمومی، روش و اسلوب متفاوتی در سال‌های بعد تجربه خواهند کرد.

کد خبر 536153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هرمز IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    البته این آمار ثبت شده است خیلی از بیماران بدون ثبت در روستا ها از میان ما میروند