طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۷ هزار نفر در ۳ مجتمع پرورش میگو در گواتر، رودیک دشتیاری و گوردیم کنارک مشغول به کار خواهند شد تا شاهد تحول و توسعه شیلات در سواحل مکران باشیم.

صيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع گواتر با چهار هزار هکتار در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و علاوه‌بر آن هم‌اینک مجتمع پرورش میگوی گوردیم کنارک در ۷۵۰ هکتار و مجتمع رودیک در یکهزار و۵۰۰ هکتار توسط بخش خصوصی و شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست که با اضافه شدن این ۲ مجموعه افزایش تولید میگو را شاهد خواهیم بود.

محمد شهلی با اشاره به اینکه هر هکتار کشت میگو برای ۲ نفر اشتغالزایی دارد، افزود: در مجموع این سه پروژه عظیم آبزی پروری، جهشی شگرف در حوزه تولید را خواهد داشت که امید است بزودی با بهره‌برداری از مجتمع شرکت کشت و صنعت مکران این امر محقق شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع فصل برداشت نخستین محصول مزارع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر در سال‌جاری خاطرنشان کرد: با توجه به طوفان و سیلاب در دی‌ماه سال ۹۸ که این مجتمع را دچار آسیب و منجر به تخریب بخشی از زیر ساخت‌های آن شد و همچنین شیوع ویروس کرونا مشکلاتی ایجاد کرد اما با امید به خداوند و همت بهره‌برداران توانستیم تاکنون سالی بدون هیچ گونه بیماری میگو در مجتمع مذکور برداشت را آغاز کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت حدود ۸۰۰ تا یکهزار تن میگو در گواتر، ادامه داد: برای مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر درخواست‌هایی برای احیای کل این مجتمع به استانداری انجام شده تا پایان سالجاری تحولی اساسی در زیر ساخت‌های آن را شاهد باشیم.

شهلی گفت: آبزی پروری سیستان وبلوچستان با توجه به سال «جهش تولید» علاوه‌بر مجتمع مذکور تعداد ۲ مجتمع بزرگ در حال اجرا دارد که مجتمع پرورش میگوی رودیک بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا چند ماه آینده آماده بهره‌برداری و همچنین پرورش میگوی گوردیم که توسط بخش خصوصی و شرکت کشت و صنعت مکران در حال اجراست در سال آینده افتتاح می‌شود.

شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با ساحلی زیبا و ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو، صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.  

۲۰ سایت مستعد پرورش میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار، دشتیاری و کنارک شناسایی شده است. منطقه گواتر، گوردیم و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است

کد خبر 536149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    وقتی که سکان مدیریت ادارات بدست نیروهای مومن و انقلابی و بومی باشد نتایج درخشانی برای محرومان مکران زمین خواهد بود خداوند یارویاور کسانی باشد که در راه خدا صادقانه خدمت می کنند