سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی از اتمام و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تا پایان امسال خبر داد.

تصفیه خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد کافی‌مولا گفت: با اتمام و بهره برداری از ۳ مدول این تصفیه خانه ۱۰۰ درصد جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار خواهند گرفت. وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه گفت: برای رسیدن به این مرحله تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که برای اتمام کامل و بهره‌برداری از این طرح ۲۳۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدول سوم این تصفیه‌خانه ظرفیت تصفیه ۶۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز را دارد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تصفیه فاضلاب در ارومیه به ۱۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد. همچنین تصفیه‌خانه‌فاضلاب ارومیه در افق ۱۴۲۰ برای تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر طراحی شده است.

مدیر دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه هم گفت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه بعد از بهره‌برداری، سالانه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب را وارد دریاچه ارومیه خواهد کرد. فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه  ۱۱.۱ کیلومتر،  خط انتقال فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه اکنون در حال انجام است اظهار کرد: احداث این خط انتقال از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و اکنون بیش از ۷۶ درصد پیشرفت دارد.

مدیر دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: این خط انتقال، فاضلاب تصفیه شده را از تصفیه‌خانه تا روضه‌چای ارومیه هدایت خواهد کرد و آب انتقال یافته پس از طی مسیر ۲ کیلومتری به پیکره دریاچه ارومیه وارد شود. هیچ کمبودی در تامین اعتبار برای اتمام فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آن به دریاچه وجود ندارد.

کد خبر 536135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha