کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی استان سیستان و بلوچستان برای نخستین بار از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد.

بندر چابهار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه ارسال محموله‌های افغانستان از طریق بندر چابهار، کشتی چهارم حامل کالاهای ترانزیتی این کشور بندر شهید بهشتی را به مقصد هند و چین ترک کرد.

بهروز آقایی افزود: این شناور چهارمین کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان بود که طی یک ماه گذشته و در راستای توافق سه‌جانبه ایران، افغانستان و هند به مقصد هند ارسال و با رکورد قابل توجهی همراه شد، چراکه حامل کانتینرهای معمولی و یخچالی به مقصد هند، چین و تایلند بود.

به گفته وی، با ارسال این کشتی برای بار نخست، کانتینرهای یخچالی حامل کالاهای شیلاتی استان سیستان و بلوچستان نیز از طریق بندر چابهار به مقصد تایلند ارسال شد که رکوردی دیگر برای این بندر بزرگ اقیانوسی محسوب می‌شود.

آقایی اضافه کرد: این اولین محموله ماهیان غیرماکول صادراتی ایران به مقصد بندر بانکوک بود که از چابهار عازم بندر موندرای هند شد و از این بندر به مقصد نهایی در تایلند به صورت ترانشیپ منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب این کشتی، کانتینرهای معمولی حامل دومین محموله خشکبار افعانستان به مقصد تیان‌جین چین نیز بارگیری و ارسال شد.

کد خبر 536029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha