۶ داوطلب مبتلا به بیماری کرونا روز پنجشنبه موفق به شرکت در آزمون سراسری دکترای تخصصی سال ۹۹ در اصفهان شدند.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا ایروانی، رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: این ۶ مبتلا در بیمارستان بستری نبودند بلکه دوران نقاهت خانگی را طی می‌کردند بهمین دلیل فضای ویژه و مناسبی در کنار بیمارستان الزهرا (س) اصفهان برای برگزاری آزمون دکترای آنها در نظر گرفته شد.

کنکور دکترای تخصصی ۹۹ امروز پنجشنبه نهم مرداد با رقابت حدود ۱۷۰ هزار داوطلب در کشور برگزار شد.

وی افزود: امسال ۱۱ هزار و ۱۴۱ داوطلب در این استان در آزمون دکترا ثبت نام کردند اما حدود ۷۵ درصد آنها امروز در آزمون شرکت کردند. بطور معمول در آزمون‌های سراسری دکترا حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از داوطلبان غایب هستند و امسال به چند دلیل تعداد غایبان افزایش یافت که از جمله آن می‌توان به حضور در شهرهای دیگر و درخواست تغییر محل حوزه امتحانی، به تعویق افتادن آزمون دکترا و نگرانی از ابتلا به بیماری کرونا اشاره کرد. بدلیل اینکه ابتدا مقرر بود آزمون دکترا اسفند سال گذشته برگزار شود تعدادی از داوطلبان محل آزمون را شهری انتخاب کرده بودند که در دانشگاه آنجا تحصیل می‌کردند اما با به تعویق افتادن زمان آزمون، تعدادی از آنها خواهان تغییر حوزه امتحانی به شهرهای محل سکونت خود شدند.

ایروانی با تاکید بر اینکه آزمون دکترای تخصصی ۹۹ امروز با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، افزود: ما همه تلاش خود را کردیم تا نگرانی داوطلبان و خانواده‌های آنها به حداقل برسد و فاصله بین هر ۲ صندلی در محل آزمون بین ۱.۶ تا ۲ متر بود و مکان‌های آزمون به خوبی ضد عفونی شد. برگزاری آزمون دکترای تخصصی ۹۹، تجربه خوبی بود که نشان داد می‌توان آزمون‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی را نیز برگزار کرد.

از بین داوطلبان کنکور دکترا در استان اصفهان، ۵۱ درصد مرد و ۴۹ درصد زن بودند؛ این داوطلبان در شهرهای اصفهان و کاشان به رقابت پرداختند  که سه حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان شامل دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی بود.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

کد خبر 535926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha