تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۷ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۷۳ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که نشان از افزایش شمار جان‌باختگان نسبت به روز گذشته است.

دکتر سیما لاری گفت: از ۸ تا ۹ مرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی همچنین افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته لاری، تاکنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری درباره وضعیت استان‌ها نیز گفت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | آمار جدید کرونا | استان‌های قرمز کرونا را روی نقشه ببینید

  • آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه | ارائه جزئیات بیشتر از مبتلایان در آمار روزانه

به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ هزار و ۷۱۲ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۹۴۲ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۵ تست گرفته شده که ۲۲۸۹۲۴ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۶۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: از این پس تعداد مبتلایان بد حال نیز در تابلو اعلانات روزانه کرونا اعلام می‌شود. علاوه بر آمار مبتلایان جدید و کل مبتلایان، برای ارائه اطلاعات بیشتر، میزان مبتلایان ذات الریه نیز منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا
  • نگرانی انگلیس درباره موج دوم ویروس کرونا در اروپا

وزیر بهداشت انگلیس نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا به شدت ابراز نگرانی کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس گفت: من نگران موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا هستم و دولت انگلیس از هیچ اقدامی برای بازگرداندن تدابیر قرنطینه‌ای در صورت لزوم و حفظ ایمنی بریتانیا، دریغ نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بریتانیا هفته گذشته مجددا تدابیر قرنطینه ۱۴ روزه را برای افرادی که از اسپانیا قصد ورود به این کشور دارند، اعمال کرده است.

هانکوک افزود: برخی از کشورهای اروپایی که فعلا از تدابیر قرنطینه‌ای بریتانیا مستثنی شده‌اند، دوباره با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده‌اند. من نگران موج دوم هستم. تصور می‌کنم که شما می‌توانید آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا را در برخی کشورهای اروپایی مشاهده کنید. ما آماده هستیم تا تدابیر لازم را برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در انگلیس اتخاذ و اجرا کنیم.

وزیر بهداشت انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز افزود: ما نگرانی عمیقی درباره موج دوم ویروس کرونا در سراسر اروپا داریم. این فقط مربوط به اسپانیا نیست برخی کشورهای دیگر هم هستند که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنها رو به افزایش است.

کد خبر 535900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha