قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها به‌ویژه در شرایط کرونایی می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

قربانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سیدحسین رضوانی،  مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: تمامی خدمات مربوط به قربانی در کشتارگاه‌های دام به‌صورت رایگان است، گفت: برای حفظ سلامت مردم در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دام‌ها را در کشتارگاه قربانی کنند.

در روز عید قربان در تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۳، کارشناس دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی حضورداشته و پاسخگوی مسائل بهداشتی و شرعی همشهریان عزیز هستند و از مردم درخواست می‌کنیم با مراجعه به ادارات یا از طریق تماس تلفنی از خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی به‌صورت رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با هشدار جدی در خصوص ذبح نکردن دام در معابر عمومی تصریح کرد: قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها به‌ویژه در شرایط کرونایی می‌شود و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

در زمان حضور در محل کشتارگاه فاصله‌های اجتماعی را رعایت و در هنگام مراجعه ماسک و دستکش به همراه داشته باشند و از مواد ضدعفونی‌کننده برای دستان خود استفاده کنند.

ازجمله مواردی که مورد تأکید مدیرکل دامپزشکی مازندران بود می‌توان به عدم تماس دست افراد با دام زنده در ایام قربانی اشاره کرد.

با توجه به علاقه زیاد کودکان به دام زنده تأکید می‌کنیم تا افراد بالأخص کودکان برای جلوگیری از انتقال مکانیکی عوامل بیماری‌زا از تماس با دام زنده خودداری کنند یا حداقل از دستکش استفاده کنند.

کد خبر 535869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha