صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی و دکتر محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از روند تکمیل و آماده سازی پروژه احداث ساختمان خانه شهر بازدید کردند.

خانه شهر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مجموعه فرهنگی ساختمان خانه شهر (بلدیه) در تهران از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. 

ساختمان خانه شهر با زیربنایی در حدود ۱۸ هزار مترمربع در زمینی به متراژ ۴۸۰۰ مترمربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) در حال اجرا است که عملیات آن تا کنون ٤٣ درصد پیشرفت داشته و قرار است در سال ۱۳۹۹ در اختیار شهروندان تهرانی قرار گیرد.

ساختمان بلدیه قرار است به محلی برای برگزاری رویدادهای مرتبط با برنامه‌ریزی شهر و گفت‌وگوی مردم و متولیان شهر تبدیل شود. این پروژه دارای امکانات فرهنگی و رفاهی شامل، سالن نمایش با ظرفیت ۳۶۰ نفر، کافه رستوران حدود ۱۰۰ نفر، عکاسخانه، شهر کتاب، کافه کتاب و گالری موزه است. 

از ویژگی‌های مهم ساختمان خانه شهر می‌توان به ورودی مترو اشاره کرد که برای آسایش و رفاه مردم در طرح گنجانده شده و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه، ساختمان بلدیه سابق به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل شده و باعث توسعه گردشگری و جذب توریست در سطح منطقه و شهر تهران شود.

بر اساس گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بازدید از ساختمان خانه شهر،بر تسریع عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد و خواستار رعایت دقیق برنامه زمان بندی شد. 

بر مبنای گزارشی که در جریان این بازدید ارائه شد، پیشرفت عملیات اجرایی ساختمان خانه شهر به مرز ۴۳ درصد رسیده است. در حالی که اجرای عملیات آرماتوربندی و بتن ریزی در سقف طبقات مثبت یک و مثبت ۲ ادامه دارد، اجرای دیوارچینی در زیرزمین اول و تکمیل نما در قسمت غربی و شمالی ساختمان در حال انجام است.

در ادامه این بازدید میدانی، آخرین وضعیت اجرایی پروژه بهسازی پیاده راه لاله زار مورد پایش قرار گرفت و درباره اقدامات باقی مانده به منظور تکمیل و آماده سازی این طرح بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 535821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha