جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

مجید رئوفی: محمدرضا شجریان و گروه شهناز، امسال در تهران، هفت اجرا خواهند داشت که بلیت فروشی اینترنتی آن از امروز آغاز خواهد شد.

محمدرضا شجریان، هفت شب پایان بهار و آغاز تابستان تهران را در تالار وزارت کشور می‌گذراند تا این بار تعداد بسیار بیشتری از علاقه‌مندانش بتوانند آواز هنرمندانه او را بشنوند و به احترام او از جای برخیزند.
مسئولان برگزاری کنسرت شجریان بالاخره موفق شدند پس از پیگیری‌های فراوان، هماهنگی با تالار بزرگ کشور و سایر نهادهای مسوول، تعداد شب‌های برگزاری کنسرت استاد شجریان را از چهار شب به هفت شب افزایش دهند.

کنسرت‌های محمدرضا شجریان و گروه شهناز در شب‌های 29 و 30 خرداد، 1، 2، 6، 8 و 9 تیرماه برگزار خواهد شد. برخی از دوستداران شجریان که نگران بودند مبادا ماجرای سال گذشته، تکرار شود و نتوانند به راحتی بلیت کنسرت او را تهیه کنند. اما، خبر می‌رسد که هیچ بلیتی تاکنون فروخته نشده و فروش بلیت تمام شب‌های کنسرت امروز شنبه 11 خرداد 1387 و از طریق سایت اینترنی www.shajarianconcert.com انجام خواهد شد.

برای تکرار نشدن ماجراهای بلیت‌فروشی کنسرت سال گذشته و البته هفته گذشته که به بالا نیامدن وب‌سایت فروش بلیت کنسرت مرتبط بود، گروه برگزاری در حال برنامه‌ریزی برای افزایش زمان خرید و پیاده‌سازی تدابیری جهت کاهش بار ترافیکی بسیار زیاد سایت هستند. این مسئله به شدت با انتقاد رسانه‌ها و علاقه‌مندان صدای شجریان رو‌به‌رو شده بود.

بسیاری معتقدند علاوه بر فروش اینترنتی بلیت‌های کنسرت، حتما باید بلیت‌فروشی مستقیم هم در برخی مراکز صورت بگیرد تا کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند یا اساسا توانایی خرید اینترنتی را ندارند، بتوانند بلیت‌های کنسرت خواننده مورد علاقه‌شان را تهیه کنند. جالب آن که وب سایت شرکت دل آواز متعلق به محمدرضا شجریان نیز به مشکلات تهیه بلیت کنسرت اذعان می‌کند و می‌نویسد: "با پوزش مجدد از مشکلات پیش آمده، فروش بلیت کنسرت به روز شنبه یازدهم خرداد موکول شد." اساسا تمدید کنسرت شجریان در تهران، به دلیل همین ترافیک بالا در وب سایت فروش بلیت و البته آمار بسیار بالای ثبت‌نام دوستداران شرکت در کنسرت بوده است.

به هر ترتیب مطابق اخباری که از شرکت دل آواز در اختیار همشهری امارات قرار گرفته، رزرو بلیت این کنسرت از ساعت 12 امروز آغاز خواهد شد. برای سهولت انجام عملیات خرید اینترنتی، فروش بلیت طی دو مرحله رزرو و پرداخت اینترنتی انجام می‌شود. در مرحله اول، پس از انتخاب و تایید، بلیت‌‌ها رزرو شده و علاقه‌مندان به شرکت در این کنسرت، تا 72 ساعت فرصت پرداخت دارند.

در مرحله دوم سامانه فروش جهت کاهش بار برای هر فرد نوبت پرداختی مشخص می‌کند تا بر اساس نوبت اعلام شده در منوی "بلیت‌‌های رزروی" نسبت به پرداخت اقدام کنند. ضمن اینکه، علاوه بر نوبت اعلام شده از ساعت 12 شب تا 7 صبح بدون محدودیت می‌توان نسبت به پرداخت اقدام کرد. این عملیات تا روز سه‌شنبه قابل انجام است و در صورتی که متقاضیان به هر دلیل تا ساعت 12 ظهر روز سه‌شنبه 14 خرداد موفق به پرداخت نشوند، رزرو بلیت‌شان باطل می‌شود.

بلیت‌های کنسرت استاد آواز ایران به قیمت 10 تا 35 هزار تومان به فروش می‌رسد. گروه شهناز در این کنسرت به خوانندگی «محمدرضا شجریان» قطعاتی از موسیقی ایرانی را اجرا می‌کند که بخشی از درآمد حاصل از این برنامه به بازسازی آرامگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی اختصاص خواهد یافت. 

همشهری امارات

کد خبر 53571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز