مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

عملیات اجرایی خط سه مترو شیراز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پنجشنبه نهم مرداد ۹۹ آغاز می‌شود.

مترو

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: فاز اول این پروژه به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان شروع می‌شود که این فاز در طول پنج سال به بهره برداری می‌رسد.

محمود رضایی کوچی افزود: در نهایت فاز تکمیلی این پروژه ۱۲ کیلومتر با هشت ایستگاه خواهد بود و ظرفیت جابه جایی ۱۸ هزار مسافر را دارد.

وی افزود: از مزایای این طرح که در ادامه خط یک مترو قرار دارد این است که ایستگاه راه‌آهن شیراز - اصفهان با خط راه‌آهن بین شهری یک سکوی مشترک خواهند داشت و همین محل اتصال امکان ارتباط ریلی بین شیراز و شهرهای همجوار و شهرهایی را که در امتداد راه‌آهن بین شهری قرار دارند فراهم می‌کند.

رضایی کوچی ادامه داد: در فاز تکمیلی این خط ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت و شهرداری شیراز هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسیر این پروژه توسط استانداری فارس در کمیسیون ماده ۵ آزادسازی شده است که این پروژه حدود هزار نفر اشتغال مستقیم دارد.

سازمان قطار شهری شیراز در سال ۸۰ آغاز به کار کرد و کلنگ خط یک مترو این شهر یکسال بعد در سال ۸۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۱۲ سال، مرحله نخست این خط به طول ۲۴و نیم کیلومتر در سال ۹۳ به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: معاون رئیس جمهوری عصر امروز 8 مرداد پس از ورود به شیراز به صورت هوایی از پروژه بزرگراه دشت ارژن - قائمیه در تنگ ابوالحیات، پروژه بزرگراه شیراز به سمت نورآباد و بابامیدان و سد نرگسی در غرب استان فارس بازدید می‌کند.

رضایی افزود: محمدباقر نوبخت سپس از موزه دفاع مقدس بازدید خواهد داشت و پس از آن نشستی با مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی دارد و در نهایت با صدا و سیمای مرکز فارس گفت و گوی زنده می‌کند.  

معاون استاندار فارس گفت: افتتاح فاز اول دانشگاه صنعتی شیراز از دانشگاه‌های مهم استان فارس از پروژه‌هایی است که پنجشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه افتتاح می‌شود.

رضایی افزود: این پروژه شامل چندین دانشکده است که در فاز نخست آن ۲ دانشکده هوافضا و برق و الکترونیک با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و تعدادی از فازهای بعدی این پروژه در هفته دولت و دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی آغاز عملیات ساخت مسکن محرومان از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه معاون رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته تعدادی از این مسکن‌ها در استان فارس احداث شده و فردا نیز عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فردا ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در استان فارس افتتاح می‌شود.

معاون استاندار فارس گفت: حضور در آیین افتتاح هزار و ۹۸۶ واحد مسکونی بازسازی شده  که در سیل ۹۸ خسارت دیدند، از دیگر برنامه های محمدباقر نوبخت در سفر به شیراز است.

رضایی افزود: پایان بخش سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

کد خبر 535570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha