در پی بازگشایی مرز ریلی شهرستان سرخس با ترکمنستان ۳۵۰ کارگر در بخش بارگیری کالا مشغول کار شدند.

مرز ریلی سرخس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار سرخس گفت: پس از انسداد ۳.۵ ماهه مرز ریلی سرخس، این مرز بیش از یک ماه است بازگشایی شده و اکنون حدود ۳۵۰ کارگر فصلی دوباره در مجموعه بارگیری کالا در راه‌آهن مشغول فعالیت شده‌اند.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: فعالیت این کارگران فصلی است و هم‌اکنون مجموعه بارگیری در راه‌آهن به کارگر بیشتری در این بخش نیاز دارد و در این بخش با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

البته تردد کامیون‌ها به خاطر شیوع کرونا در مرز سرخس با ترکمنستان همچنان انجام نمی‌شود و رایزنی‌های دیپلماتیک برای بازگشایی مرز ادامه دارد.

حدود ۳۰۰ نفر در بخش گمرک، بارگیری و ترخیص کالا در مرز جاده‌ای سرخس به خاطر انسداد مرز زمینی بیکار شده‌اند و با توجه به این‌که بخشی از این نیروها کارگر فصلی هستند امکان استفاده از بیمه بیکاری را نیز ندارند.

پس از شیوع ویروس کرونا و متاثر شدن مرزهای کشور از همه‌گیری جهانی این ویروس، سه مرز جاده‌ای خراسان رضوی با کشور ترکمنستان نیز از ابتدای اسفند ماه پارسال مسدود شد و در ۱۴ اسفند نیز مرز ریلی سرخس به صورت یکطرفه از سوی دولت ترکمنستان بسته شد، اما پس‌از مذاکرات متعدد و فشرده دوجانبه سرانجام با ایجاد دالان‌های ضدعفونی برای واگن‌های باری، مرز ریلی سرخس ۲۹ خرداد ماه امسال بازگشایی شد اما کماکان سه مرز زمینی لطف آباد، باجگیران و سرخس مسدود مانده‌اند.

سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

کد خبر 535541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha