پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

سالیان سال درختان چنار محله دریان نو از آب قنات باغ حاج آقا دریان‌نو سیراب می‌شدند و درختانی قطور، سبز و تنومند داشت. قناتی که معروف به دریانی بود و هنوز هم خاطره خوش این قنات پربرکت سرزبان قدیمی‌های محله است.

دریان‌نو

همشهری آنلاین/زهرا کریمی: «سید مجید متولیان» دبیر شورایاری محله دریان‌نو از قناتی که دیگر اثری از آن در محله‌اش نیست چنین تعریف می‌کند: «تا همین چند سال پیش قبل از آنکه برج‌های دریان‌نو جای باغ بزرگ، سرسبز و پر از پرنده را بگیرد قناتی در آن باغ بود معروف به قنات دریانی.

اما حدود 5 سال پیش بانک ملت این باغ را خریداری کرد و برج‌های بلند را ساخت و روی قنات هم پوشاندند و تنها یادگار از آن زمان درخت‌های چنار قطور است. اما از وقتی ساختمان‌سازی منبع درآمد شد به دنبال ساخت مجتمع‌ها یکی یکی ویلاهای پر درخت این محله هم جایشان را به آپارتمان‌ها دادند.» متولیان از بلاهای تغییر سبک زندگی در پایتخت می‌گوید: «این تغییر سبک زندگی در محله‌های منطقه، ما را از شنیدن صدای آب زلال و جاری قنات و درختان تنومند و سبز محروم کرد و حالا تا چشم کار می‌کند برج می‌بینید و آپارتمان. گاهی باور نمی‌کنم اینجا همان محله سرسبز و زیباست.»

کد خبر 535516

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha