معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان اسدآباد از سه مورد احضار و بازداشت داماد به دلیل برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان در دوران محدود و ممنوع بودن مراسم‌ها در شرایط کرونا خبر داد.

عروسی کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و عروسی، ختم و هرگونه تجمعات بالای ۱۰ نفر، از ابتدای این محدودیت‌ها در هفته‌های اخیر در راستای سلامت مردم با کمک دستگاه قضا سه مورد احضار و بازداشت داماد در این شهرستان به دلیل برگزاری مراسم انجام گرفت که این امر از نقش بازدارنده‌ای در بحث برگزاری مراسمات برخوردار بوده است.

حمزه عبدکوند، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان اسدآباد، استان همدان افزود: این اقدام تنها به‌منظور حفظ سلامتی مردم و برای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ بوده و بعد از بازداشت داماد با گرفتن تعهدات لازم این دامادها آزادشده‌اند.

شهرستان اسدآباد از ابتدای شیوع کرونا در بحث پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا پیش رو بوده و حتی در مقطعی وضعیت شرایط شهرستان سفید شد، خاطرنشان کرد: با اعلام وضعیت شهرستان به علت بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌های برخی از شهروندان و برگزاری مراسمات جشن و عروسی متأسفانه شرایط شهرستان به وضعیت زرد تغییر یافت.

عبدکوند تصریح کرد: در حال حاضر شرایط شهرستان در وضعیت زرد قرار داشته اما اوضاع تحت کنترل و نظارت قرار دارد و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و مصوبات ستاد استانی مسائل پیگیری می‌شود و مهدویت‌های لازم برای برون‌رفت از این بیماری اعمال‌شده است.

گشت کرونا در شهر و روستای این شهرستان راه‌اندازی شده و این گشت نظارت لازم را بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد، ستاد مقابله با کرونای شهرستان چهار کمیته دارد. با تشکیل کمیته امنیتی و انتظامی کرونا در حال حاضر از مجموعه جامعه هدف بازرسی خود به‌ویژه نانوایی‌ها و مطب‌ها به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف و بازار برای جلوگیری از هرگونه احتکار و گران‌فروشی و موارد بهداشتی بازدید لازم انجام می‌شود.

معاون فرماندار اسدآباد در ادامه نبود پزشک متخصص بیماری‌های عفونی را یکی از مشکلات این شهرستان عنوان و مطرح کرد: درخواست لازم در رابطه با نیازمندی شهرستان به پزشک متخصص بیماری‌های عفونی انجام‌گرفته و قطعاً با اعلام نیازمندی این مشکل شهرستان مرتفع خواهد شد.

کد خبر 535456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha