کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: احمدی نژاد چند روز پیش به قم رفته اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ کدام ایشان را راه نداده‌اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است.

محمود احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، بازار کاندیداتوری برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از هم‌اکنون داغ شده است و هر روز نام یک چهره وارد لیست کاندیداها می‌شود. محمود احمدی نژاد هم در این میان بیکار ننشسته و عزمش را برای کاندیداتوری جزم کرده است. او نه تنها بار سفر بسته وگاه و بیگاه در همین روزهای کرونایی به شهرهای کشور سرک می‌کشد که حتی دست به قلم شده و اخیرا نیز نامه‌ای به محمد بن سلمان ولیعهد جنجالی عربستان نوشته است.

احمد کریمی اصفهانی، چهره شاخص اصولگرا که در طیف سنتی تعریف می‌شود از خیانت‌ها و رویکردهای اشتباه احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری می‌گوید از این‌که باید محاکمه شود و البته خبر از نپذیرفتن او از سوی مراجع طی حضور اخیرش در قم می‌دهد.

رئیس جمهور باید در مقابل فساد بایستد

نکته دیگری که وجود دارد این است که رئیس جمهوری باید در مسائل معیشتی یک همرنگی با ملت داشته باشد، یعنی باید غم مردم را غم خودش بداند، نه این‌که خودش به دلیل فاصله و تبعیض، بین کسانی که در بالای نظام هستند با پایین نظام، تفاوت فاحش بگذارد، به نظر می‌رسد که امروز در مساله معیشتی ریاست جمهوری‌ها این ملاحظات را نداشتند و در حال حاضر یک فاصله فاحش بین مسؤلان و بقیه است.

 مطلب بعدی این است که باید کسی رئیس جمهوری باشد که در مقابل فساد و مفسد بایستد، اگر او این کار را کرد آن وقت خیلی از امکانات کشور به هرز نخواهد رفت. ما امروز شاهد این هستیم که بعد ۴۰ سال که خیلی‌ها در این مملکت اموال کشور را چپاول کردند، امروز یک سیستم نظارتی آمده است که با آنها برخورد می‌کند اما چگونه است که انقدر زمان طول کشید و خیلی‌ها هزار هزار میلیارد از این کشور خارج کردند. متاسفانه گویی هیچ بستر کنترلی وجود نداشت اما امروز اگر بخواهید ۵ میلیون تومان بگیرید باید به ۱۰ جا پاسخگو باشید که البته کار بسیار خوبی است؛ من نسبت به امروز اعتراض ندارم، نسبت به این اعتراض دارم که اینها که توان این کار را داشتند چگونه تا دیروز که همه بردند، کسی کنترل نکرد.

 آقای احمدی نژاد یکی از رئیس جمهورهایی بود که از اول دوره اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می‌دانست و یکی از اشتباهات بزرگ این بود که فکر می‌کرد لنگر زمین و آسمان است و هر مشکلی را می‌تواند حل کند و حتی داشت یک جای پا از رهبری هم بالاتر می‌گذاشت.

ویژگی بعدی که رئیس جمهوری باید داشته باشد این است که فاصله بین مردم و اقوام او نباید زیاد باشد، یعنی فرقی بین خانواده او و مردم وجود نداشته باشد. ما معمولا در خانواده‌های ریاست جمهوری‌ها شاهد این هستیم که اطرافیان او سوءاستفاده می‌کنند، چون ملاحظاتی که نسبت به مردم است، نسبت به آنها نیست، پس این موضوع باید حتما به صورتی باشد که در خانواده او رعایت شود؛ یکی از چیزهایی که باید رعایت شود این است که روسای جمهور به هیچ عنوان حق این‌که اجازه دهند اقوام درجه یک آنها، به آنها نزدیک شوند را ندارند و نباید اجازه هیچ نوع سوءاستفاده به آنها بدهند.

مسئله بعد این است که بالاخره یک رئیس جمهوری در حد محدود می‌تواند تخصص داشته باشد لذا باید به استفاده از تخصص‌های کافی در مملکت که نگذارد ثروت ملی ما هرز برود، توجه کند. ما در طول تاریخ اسلام داریم که زمانی که حضرت رسول واقعیت‌ها را با مردم در میان گذاشته است به راحتی از بزرگترین معضلات و مشکلات جامعه خودشان عبور کرده اند. ما جنگ‌های مختلفی داشتیم که به دلیل تنگ دستی مسلمانان یک خرما را ۳ نفر با هم دیگر می‌مکیدند تا بتوانند از سختی‌ها عبور کنند.

فرهنگ کشور ما فرهنگی است که کاملا پذیرای این مسئله است و ما شک نداریم که مردم ما اگر ببینند که رعایت مسائل مختلف کمک می‌کند حتما در کنار مسؤلانشان خواهند بود.

 مردم هم باید رئیس جمهوری یا مجلسی که انتخاب می‌کنند را به صورت مستمر رصد کنند؛ این‌که رای دهند و بروند درست نیست و پرسشگری باید یکی از ویژگی‌های ملت ایران باشد. ملت از این به بعد باید بدانند که باید پرسشگری کنند و این‌که مقام معظم رهبری مرتب از پرسشگری حرف می‌زند برای این است که ما بدانیم که مسؤل نباید خلاف بگوید و اگر وعده‌ای می‌دهد باید به آن عمل کند. به نظر من ما باید یک تحولی هم در ریاست جمهوری‌ها و هم در مسؤلین هم در مردم ایجاد کنیمباز هم می‌گویم برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود. ظلم‌ها و جنایت‌هایی که احمدی نژاد کرد قابل مقایسه با هیچ رئیس جمهوری در مملکت نیست و با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نخواهد بود. من حاضرم در هر دادگاهی پاسخ بدهم و در این باره مناظره کنم.

با این وجود به نظر می‌رسد که احمدی نژاد بازهم به شکل جدی هوس پاستور را دارد و با رویکرد اپوزیسیونی در تلاش برای ورود به صحنه است. یا اخیرا اقداماتی مانند نامه نوشتن به گوترش یا بن سلمان را از سوی او شاهد بودیم که تلاش دارد یک چهره دیگراز خود در فضای داخلی و خارجی به نمایش بگذارد. فکر می‌کنید برای ۱۴۰۰ بیاید یا...

آقای احمدی نژاد یکی از رئیس جمهورهایی بود که از اول دوره اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می‌دانست و یکی از اشتباهات بزرگ این بود که فکر می‌کرد لنگر زمین و آسمان است و هر مشکلی را می‌تواند حل کند و حتی داشت یک جای پا از رهبری هم بالاتر می‌گذاشت.

تنها کسی که از رهبری اخطار کتبی گرفت آقای احمدی نژاد بود، اما او با همین ظاهر نمایی‌ها و فرافکنی‌ها بدون این‌که مردم کوچه و بازار بدانند چه خیانتی به خانواده‌های ایرانی کرده است و هیچ کسی هم تا الآن نیامده است و او را به چالش نکشیده است که همه بفهمند آقای احمدی نژاد چه کارهایی کرده است.

یکی از کارهایش پرداخت یارانه نقدی بود. ما برای یارانه پرداخت کردن در کشور قانون داشتیم اما قانون به درستی اجرا نشد. مساله بعدی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در دستور کار بود و مجلس تصویب کرد که ۳۰ درصد درآمد آن را به تولید اختصاص دهد و ۷۰ درصد آن را به مردم اختصاص دهند اما درست انجام نشد او می‌توانست این ۷۰ درصد را به اضافه آن ۳۰ درصد کند و ۱۰۰ درصد شغل ایجاد کند تا خانواده‌ها از این بهره ببرند، آن مکانیزمی که احمدی نژاد پیش گرفت برای یک خانواده ۴ نفره در ماه ۲۰۰ هزار تومان یارانه بود اما اگر شغل ایجاد می‌کرد و ما برای شغل درآمد ۲ میلیونی در نظر بگیریم، برای یک خانواده ۴ نفره در ماه ۲ میلیون میشد، پس یعنی او ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از جیب ملت سرقت کرده است.

حتی اگر نصف شغل هم ایجاد می‌شد باز هم این خانواده ۴ نفره باید ۱ میلیون دریافت می‌کردند اما او ۲۰۰ هزار تومان یارانه داده است و ۸۰۰ هزار تومان از جیب مردم سرقت کرده است. حتی اگر به حداقل اکتفا کنیم که یک چهارم آن را با این امکانات به مردم هدیه می‌داد باز هم ۵۰۰ هزار تومان می‌شد اما او ۲۰۰ هزار تومان داده است و باز هم ۳۰۰ هزار تومان سرقت کرده است. این چیزی است که در دادگاه کشور و دستگاه قضا باید به آن رسیدگی کند و از آن طرف او باید جواب دهد. اینها مسائلی است که گذشته است اما مملکت را نابود کرده است.

 در مملکت حتما باید تشویق و تنبیه باشد و زمانی که تشویق نباشد تنبیه هم نیست و آقای احمدی نژاد نباید جرات کند که امروز از منزل بیرون آید، ایشان چند روز پیش به قم رفته‌اند و ملاقاتی داشته‌اند اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ کدام ایشان را راه نداده‌اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است. مراجع به دلیل این‌که از خباثت او خبر داشتند او را راه ندادند.

او یک تعدادی را به استخدام خود در آورده است و هر زمانی که جایی می‌رود مردم فکر می‌کنند که آنها طرفداران او هستند در صورتی که اینها کسانی هستند که احمدی نژاد به استخدام خود درآورده است تا دور او را شلوغ کنند. این کاری است که عمروعاص هم کرد. به نظر من می‌رسد که ما قبل از این‌که هزینه‌ای برای مملکت درست کنیم باید به مردم آگاهی بدهیم که هزینه جدید را برای ریاست جمهوری ندهیم و رئیس جمهوری که به مردم خیانت کرده است را به مردم نشان دهیم.

فکر می‌کنید زمانی برسد که محاکمه شود؟

به نظر من مثل خیلی از مسائل که در مملکت ما هنوز به آن رسیدگی نکرده‌اند این هم یکی از آن موارد است. به نظر من حتما باید مردم مطلع شوند. من فکر نمی‌کنم با خیانت‌هایی که برای ما مشخص است به هیچ عنوان او مورد تایید قرار گیرد، ولی در عین حال مردم باید بدانند که او چه کارهایی کرده است تا هزینه شورای نگهبان و کسانی که تایید یا رد صلاحیت می‌کنند بالا نرود. حداقل آن این است که به دستگاه‌های نظارتی ما کمک کند تا مردم آگاه شوند و بدانند علت رد صلاحت او برای خیانت‌هایی است که در کشور انجام داده است.

کد خبر 535411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    تو رو خدا دست بردار از مردم آزاری. به قول دکتر لاریجانی سی سال تاوان دولت تو را باید بدیم. از شنیدن اسمت هم چندشمون میاد.
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    احمدی نژاد بس کن که آبروت در خطره و ممکنه که سلامتی روانیت زیر سوال بره!! !!!!!!
  • Али UA ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    جالب اخرش چی میشه ...
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    احمد کریمی اصفهانی تو در حدی نیستی که بخوای احمدی نژاد رو خراب کنی تو از این می ترسی که اگر دکتر احمدی نژاد رییس جمهور بشه بازار شمارو کساد می کنه
  • بهنام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    فردی که به بن سلمان نامه بنویسد واورا علیجناب خطاب کند یابرای مردن مایکل جکسون پیام تسلیت بفرستد دیگر قابل احترام نمیباشد
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      احسنت
    • کریمی اصفهانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      میشه بگین شما در چه حدی هستین که حد ایشان را تعیین می‌کنی !!
    • سعید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      دکتر احمدی نژاد سه نامه نوشتند به بن سلمان و گوترش دبیرکل سازمان ملل و به بدرالدین در یمن در هر سه نامه از عالیجناب استفاده شده پس لطفا غیر واقعبینانه و مغرضانه حرف نزنید
  • علی IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    سلام آقای کریمی قدوسی حرفهاي بي ربط بسته
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    هرکسی از حد و خط ولایت عبور کند در راه نیست
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    صرفنظر از احمد نژاد و هر شخص دیگری ولی انتخاب رئیس جمهور چه ربطی به مراجع داره؟ مردم پس کجای کارند؟ خوب اگه اینطوری هست دیگه چرا اینهمه هزینه میکنید و نمایش مضحک میدهید یکی را بگوید که دیگر ایشان رئیس دولت است .
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      68 30
      میخواسته یه حرفی به نفعش بزنند! اینو نمیفهمی؟
  • محمود IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    به دود آتش ماخولیا دماغ بسوخت هنوز جهل مصوّر که کیمیایی هست
    • فرمان IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      73 11
      مرحبا
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    مراجع باید اورا می پذیرفتند هم حرفهای خودشان را به او می زدنند بی واسطه هم حرفهای اورا میشنیدند
  • جواد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    از عرش به فرش رسیدن چقدر زود میتونه انجام بشه.دوبار بهش رای دادم و برام قابل احترام بود ولی با کارایی که این چند سال انجام داده ثابت کرده که دیگه نمیشه بهش اعتماد کرد و مملکت رو بهش سپرد.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      از اولش یه هوچی بود
  • Mَه IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    احمدی نژاد لیاقت ریاست رو داره
  • احمد IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    ولی قدمش روچشم من
  • عباس IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    به نظر من یارانه یک مسکن ضعیف برای طبقه مستمند است اما همین که سریع توانست درد آنها را کاهش دهدط ح خوبی بود هرچند که قراربود باتورم بالارود اما متاسفانه نشد
  • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    درود بر دکتر احمدی نژاد مملکت ما ادم نخبه نمیخاد متاسفانه تنها رئس جمهور دارای مدرک دکترا تنها رئس جمهور نخبه و پر تلاش
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    اصلا این کریمی اصفهانی کی هست که در مورد احمدی نژاد نظر بده .
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    بدون سند و مدرک و ارائه ادله کافی اظهار نظر نفرمایید.باید پاسخگوی اعمال و موضع گیری خودتان در روز حساب کبری باشید!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      بترسید از روز جزا و یوم الحساب تهمت و افترا زدن به یک انسان گناهی است بس نابخشودنی! بترسید از روز یوم الحسرت!
  • امید IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    بنظرم الان احمدی نژاد باید تو زندان باشه
  • علیرضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    محبوبیت احمدی نژاد ترس بر اندام اصلاح طلبان و تندروهای اصولگرا انداخته مگر انقلاب ما انقلاب مردم سالاری نبود
  • سعید IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    احمدی هم فرقی با بعدی‌اش وقبلیش نداره
  • بنده خدا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    کاش اینهایی که می‌گویی حقیقت داشت و رویا نبود از مردمی بودن رئیس جمهور و همسان بودن خانواده رئیس جمهور با مردم و چه و چه و چه.. این مشخصاتی که شما از یک رئیس جمهور نام بردی در ایران به قول شاعر گشتم نبود نگرد نیست
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      احمدی نژاد اگر خوب نبود یه چندرغازی هم ازش تو جیب مردم رفت بقیه چکار کردن حرف مفت زدن هم حد وحسابی دارد
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    128 6
    الان یک نفر مرد با ناموس و با غیرت توی ایران هست.او را به ما معرفی کن!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    درود خدا بر احمدی نژاد و یارانش،
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    کانون و قلب اخبار فقط دکتر احمدی نژاد افزایش روزافزون محبوبیت احمدی نژاد توسط مخالفان و دشمنان خود! این است حکمت و عزت خدا نسبت به بندگانش!
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      40 86
      بنازم به ۴۵ تومن چه قدرتی داره.چه جوری آدمارو کور و کر و گنگ میکنه
  • مصطفی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    68 15
    سلام این آقای اصول گرای طیف سنتی، از کدام دسته از اصول گراهاست؟.همانها که هر که را صد درصد موافق میلشان نباشد، لجن مال میکنند؟همانها که به زبان و وقت نماز ، اصول گرا هستند و وقت مواجه با عیبها ونقصها، مصلحت گرا؟!؟.راستی آقای اصولگرا، شما این سی و چند سال بعد از جنگ کجا بودی که قاضی القضات مملکت با افتخار اعلام میکند، سینه اش مخزن الاسرار رفتارهای آقازاده آن یکی قاضی القضات است؟!؟.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    عوام قبولش دارن ،خیلی ،
  • علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    55 25
    همه شون بدتر از هم هستند
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    83 19
    اگه قرار باشه کسی رو ک مردم انتخاب میکنن جزو کاندیدای ریاست جمهوری نباشه نباید از مردم انتظار داشت پای صندوق رای برن....دکتر احمدی نژاد رو مردم انتخاب کردن
  • ابراهیم IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    93 48
    بانی دروغگویی و بی حیایی برخی از مسئولین ایشان هستند. بزرگترین دروغگوی تاریخ.......
  • ناشناس IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    86 33
    همین سهام عدالتی که کیفش میکنی کاراحمدی نژاده بعدازهشت سال هنوزکاراش مونده برامردوم فقیر
  • سعید IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    دکتر دوست داریم.....
  • 1881727351 IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    بزارن بیاد ببینید چقدر رای میاره. دیگه همه فهمیده شدن.
  • وحید IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    اینهایی که گفتی اصلا درحدشمانیست تنها رئیس جمهوری که مردمراازنزدیک لمس کرد همین اقای دکتر احمدی نژاد بود
  • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    فکر کنم برای همشهری آنلاین که از رسانه های چپی هست خیلی ناراحت کننده است که اصلاحات و اعتدال دیگه جایگاهی ندارن چاره ای جز زدن قالیباف و به رخ کشیدن اشتباهات احمدی نژاد نداره
  • سعید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    47 19
    شک نکنید ۲۰ هزار تومن میزاره رو یارانه مردم گرسنه بدبخت همه بهش رای میدن
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    22 59
    پوپولیست معروف اومد