پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیفا اعلام کرد محرومیت فدراسیون فوتبال لغو شده است و تیم فوتبال این کشور می‌تواند در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ شرکت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر با این حال فیفا اعلام کرده است محرومیت فدراسیون فوتبال عراق بطور مشروط و موقت لغو می شود.

عراق برای ادامه بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی طبق برنامه باید روز یکشنبه در بریزبن استرالیا به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور برود.

فدراسیون فوتبال عراق روز دوشنبه ۲۶ مه و به دلیل دخالت دولتی در امور فدراسیون از سوی فیفا با محرومیت روبرو شد. دولت عراق در روز ۲۰ مه – ۳۱ اردیبهشت با حکمی رسمی کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی این کشور را تعطیل کرد تا کمیته‌ای موقت زیر نظر وزارت ورزش اداره امور ورزشی عراق را بر عهده بگیرد.

با این وجود نخست وزیری عراق روز چهارشنبه گذشته به فیفا بطور رسمی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال خارج از این دستورالعمل بوده است و آنها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

برمبنای این گزارش فیفا محرومیت فدراسیون فوتبال عراق را بطور موقت و مشروط بر آنکه دخالت دیگری از سوی دولت انجام نشود لغو کرد.

بنابر بیانیه فیفا مسئولان AFC، فدراسیون فوتبال عراق و مقامات دولتی عراق برای روشن شدن همه جزئیات در انحلال فدراسیون فوتبال این کشور به زودی در زوریخ تشکیل جلسه خواهند داد.

کد خبر 53541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز