رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: ۸۰ دوربرگردان غیر ایمن در جاده‌های استان وجود دارد.

جاده‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا/ سرهنگ ایرج کهریزی هفتم مردادماه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با اشاره به این‌که طی چهار ماهه سال جاری تردد خودروها در استان مرکزی ۱۹ درصد کاهش یافته است، میزان کاهش تردد سواری در محورهای استان ۲۲ درصد و کاهش تردد وسایط سنگین را ۱۱ درصد عنوان کرد.

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی تعداد تصادفات فوتی، کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی و تعداد مجروحان، افزود: در مجموع تصادفات برون شهری استان مرکزی ۳۶ درصد کاهش یافته است، البته در شهرستان اراک ۱۹ نفر فوتی گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۰۶درصد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد تصادفات جرحی و خسارتی کاهش داشته و در سال جاری تاکنون در شهرستان‌های تفرش، فراهان و خمین تصادفات منجر به فوت گزارش نشده است.

۱۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان در آزادراه ساوه-همدان و اراک - سلفچگان بوده است، همچنین ۶۹ درصد تصادفات فوتی مربوط به خودروهای سواری و ۵۲ درصد تصادفات ناشی از واژگونی به ثبت رسیده است و عدم توجه به جلو عامل ۶۳ درصد تصادفات بوده است.

۷۵ درصد متوفیان مذکر و باقی مونث است، ۴۴ درصد فوتی‌ها راننده بوده اند، ۶۳ درصد تصادفات مربوط به پلاک‌های غیربومی است و ۱۹ درصد تصادفات در ساعات ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ واقع شده است.

کویری بودن محور ساوه - همدان و کمبود مجتمع‌های خدماتی و یکنواختی این محور، کمبود و غیرفعال بودن برخی از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در محورهای استان، کمبود روشنایی در محورهای آزادراهی، کمبود پایگاه‌های امداد و نجات، کمبود تابلوها و علائم هشدار دهنده و وجود ۸۰ دوربرگردان غیر ایمن در جاده‌های استان از دیگر چالش‌های موجود در حوزه پلیس راه استان مرکزی است.
 

کد خبر 535278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha