سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: بازرسان و ناظران این اداره کل امسال مانع از ورود ۵۱ تن فرآورده خام دامی فاسد به سفره مصرف مردم شدند.

فرآورده خام دامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر مخدوم روز سه‌شنبه هفتم مرداد اظهار داشت: این میزان فرآورده خام دامی در نتیجه ۵۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه استان کشف و ضبط شده است.

در این مدت برای ۲۸۷ واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شده و برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع شده است که در نتیجه این پرونده‌ها پنج واحد به علت تداوم تخلفات با دستور مراجع قضایی پلمب شده است.

در طول امسال در ۶ کشتارگاه طیور استان بیش از چهار میلیون و ۹۵۱ هزار قطعه طیور و ۱۶ هزار و ۸۹۳ راس دام سبک و هشت هزار و ۹۳۴ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های دام، کشتار و با نظارت دامپزشکی روانه بازار مصرف شده است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است. هم‌اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.

استان کردستان یکی از مناطق دام‌خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که سالانه حدود ۲۴ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۱ هزار تن شیر از دام‌های استان تولید می‌شود.

اداره‌کل دامپزشکی کردستان سه هزار واحد صنفی فعال در تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دام، طیور و شیلات را تحت نظارت خود دارد.

کد خبر 535264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha