شهرداری تهران تا پایان سال ۹۹ هزار پروژه کوچک مقیاس را با بودجه‌ای ۲ هزار میلیاردی در شهر اجرا می‌کند که افتتاح هر کدام از آنها در سطح محله‌های پایتخت به چشم شهروندان می‌آید.

پروژه كوچك مقياس

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، جدیدترین پروژه کوچک مقیاس تهران که آماده بهره‌برداری شده است، مربوط به منطقه ۱۵ شهرداری تهران است که به ساماندهی دفع آب‌های سطحی، پیاده‌راه‌سازی در خیابان تفرشی و بهسازی و مناسب‌سازی خیابان بنی طبا در این منطقه اختصاص دارد.

مجید غمخوار، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره پروژه‌های کوچک مقیاس آماده بهره‌برداری منطقه ۱۵ تهران، به همشهری آنلاین گفت: عملیات بهسازی و مناسب‌سازی معابر در محدوده خیابان خاوران - خیابان بنی طبا که شامل تخریب بخش‌هایی از پیاده‌رو قدیم جهت همسطح‌سازی و زیرسازی و اجرای بتن در اضلاع شرقی و غربی است دارای پیشرفت صد درصدی است.

وی همچنین درباره دیگر پروژه کوچک مقیاس آماده بهره‌برداری در منطقه ۱۵ شهرداری تهران اظهار کرد: در ضلع شرقی خیابان خاوران - خیابان بنی طبا، جداول نهر قدیم جمع‌آوری شده و جدول جدید اجرا شده و سطح کار سنگ دال و در نهایت با نصب دریچه و اجرای بتن همراه شده است. در ضلع غربی هم پیاده‌روسازی کامل انجام گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، شورای شهر تهران در بودجه سال ۹۹ شهرداری پایتخت مصوب کرد که برای حل مشکلات محله‌های تهران، پروژه‌های کوچک مقیاس محلی تعریف شود که این اقدام جز دستاوردهای شورای پنجم است تا برای اولین بار تمرکز بر حل مشکلات با تعریف پروژه‌های کوچک مقیاس داشته باشد و شهروندان در کوتاه‌ترین زمان، ثمرات فعالیت‌ها را شاهد باشند. 

بنابراین مدیران شهری معتقدند که شهروندان هم باید در برابر شهر احساس مسئولیت کنند و مدیران هم با به کارگیری فرایندهای مشارکت‌محور، مردم را در کانون تصمیم‌گیری محله‌ای قرار دهند. یکی از راهکارهای مدیریت شهری برای تعیین این پروژه‌های کوچک مقیاس، مشورت با شورایاری‌های ۳۵۴ محله تهران است. مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران می‌گوید: در هر محله سه پروژه کوچک‌مقیاس تعریف می‌شود و انتظار ماست که چالش‌ها توسط شورایاری‌ها احصاء شود و بررسی مشکلات پیش‌بینی‌هایی صورت گرفت. 

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در همین راستا می‌گوید: مقصود از پیگیری پروژه‌های کوچک مقیاس این است که بر فعالیت‌هایی متمرکز شویم که ارزش و بهره‌وری مستقیم برای مردم ایجاد کند. مدیریت شهری در تهران همیشه درگیر انجام پروژه‌های بزرگ در شهر بوده اما امروز دیگر زمان این است که یک‌بار هم به دغدغه‌های محلات شهر برگردیم و با مردم و برای مردم پروژه‌هایی در مقیاس محله‌ای تعریف کنیم؛ به جای ٢٠ پروژه بزرگ، هزار پروژه کوچک و متوسط در محلات شهر انجام دهیم.

کد خبر 535178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha