مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آتش در بخش بوشکان شهرستان دشتستان از دیشب آغاز شده و عملیات مهار آن همچنان ادامه دارد.

آتش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا منتظری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: آتش‌سوزی در کوه برچک منطقه طلحه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان ساعت ۲۱ دوشنبه‌شب (ششم مرداد) آغاز شد و همچنان ادامه دارد. آتش‌سوزی براثر صاعقه رخ‌داده و به علت کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه خاموش کردن آن دشوار است.

دیشب پس از اطلاع از حادثه نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مردم و امدادگران از سایر مناطق استان به منطقه اعزام و برای مهار آتش تلاش می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به مرتفع بودن منطقه حادثه و گرمای هوا نیاز است که نیروهای تازه‌نفس برای مهار آتش اعزام شوند که بر همین اساس از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درخواست بالگرد کرده‌ایم تا بتوان نیرو به منطقه فرستاد.

گیاهان منطقه شامل بادام‌کوهی، انجیر کوهی، بنه و گیاهانی مانند گون است که با توجه به بارندگی‌های خوب زمستانی پوشش متراکم هستند و همین موضوع زمینه‌ای برای گسترش آتش‌سوزی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر نیز که در محل حادثه حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: همه نیروها برای مهار آتش دست‌به‌کار شده‌اند و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر آتش را مهار کنیم.

جهانگیر دهقانی افزود: دیشب پس از اطلاع از حادثه ۴۰ نیرو برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند. در تلاش هستیم هر چه سریع‌تر آتش مهار شود.

پوشش گیاهی مناسب، گرما، وزش باد و برخی عوامل انسانی باعث شده که از ابتدای امسال تاکنون چندین مورد آتش‌سوزی در مراتع استان بوشهر رخ دهد و بخشی از این مراتع از بین برود.

کد خبر 535120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha