یک واحد تولید ماسک سه‌لایه در کردستان راه‌اندازی شد که ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار ماسک در روز را دارد.

توليد ماسك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه بازدید از واحدهای تولید ماسک با اشاره به راه‌اندازی یک واحد تولید ماسک سه لایه در سنندج گفت: میزان تولید ماسک در استان تا ۲ هفته آینده به ۵۰۰ هزار عدد می‌رسد.

محمد دره‌وزمی ظهار کرد: واحد تولید ماسک سه لایه که از امروز سه‌شنبه ۷ مرداد کار خود را در سنندج آغاز کرده به تنهایی در دو نوبت کاری ۱۳۰ هزار عدد ماسک استاندارد سه لایه صنعتی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲ واحد تولیدی دیگر نیز طی در روزهای آینده در استان راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آنها ظرفیت تولید ماسک در استان به ۵۰۰ هزار عدد در روز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر ۳ واحد تولید ماسک در استان فعال است و روزانه ۲۳۰ هزار عدد ماسک صنعتی در استان تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دو واحد جدید دیگر به ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار عدد در روز می‌رسیم که این میزان تولید پاسخگوی نیاز روزانه استان خواهد بود، گفت: چون بخشی از مردم در خانه هستند اگر ۵۰ درصد از جمعیت استان را در نظر بگیریم که از ماسک استفاده می‌کنند ۷۵۰ هزار عدد مصرف مردم خواهد بود و با بهره‌گیری از واحدهای دیگر علاوه بر تامین ماسک استان می‌توانیم بخشی از نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین کنیم.

کد خبر 535118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha