کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که سامانه پایش تصویری ندارد و به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، فقیرترین استان در حوزه زیرساخت‌های ترافیکی است.

یاسوج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کمبودهای زیرساخت‌های حوزه ترافیک در شهرهای استان به‌ویژه مرکز استان هویداست و حجم ترافیک به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج در برخی اوقات از جمله ظهر و غروب مبدل شده است.

نبود وسایل حمل و نقل عمومی، نداشتن خط‌کشی مناسب خیابان‌ها، نبود زیرگذر و روگذر، کم بودن پل عابر پیاده، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی قدیمی و غیراستاندارد همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا فقیرترین استان از لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی رقم بخورد.

امسال ۴ هزار خودرو به تعداد خودروهای کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد که دارای پلاک جدید هستند، اما زیرساخت‌های موجود ترافیکی متناسب با این افزایش نیست و در آینده باید شاهد هرج و مرج و بی‌نظمی غیر قابل وصف در حوزه ترافیک استان باشیم.

امکانات محدود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: متولیان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ترافیک را ندارند و بدون تردید، شهر یاسوج در آینده نزدیک به لحاظ ترافیکی با توجه به مهاجرپذیری آن و گردشگرپذیری‌اش با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد و ترافیک آن ۲ برابر می‌شود که در این باره باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.

اسماعیل خوشوقت تاکید کرد: یاسوج تنها مرکز استانی است که حتی یک خط ویژه ندارد و خیل مسافران و عابران و نبود خودروهای حمل و نقل عمومی کار را بیش از پیش سخت کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ترافیک در حوالی عصر در شهر یاسوج سبب بی‌نظمی و هرج و مرج در عبور و مرور افراد می‌شود.

خوشوقت تاکید کرد: ناوگان عمومی خوبی در استان وجود ندارد و تنها تعدادی اتوبوس وجود دارد که آنها هم در اختیار دانشگاه‌ها است.

وی عنوان کرد: فقیرترین مرکز استان از لحاظ ترافیک هستیم و حتی خط‌کشی مناسب در معابر نداریم و بخش مهمی از مشکلات ترافیکی ما به سبب فراهم نبودن زیرساخت‌ها است.

خوشوقت گفت: چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در این استان مورد تایید ما نیستند و باید تعویض و تعمیر شوند و یا چراغ‌های هوشمند نصب شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه پایش تصویری در این استان سال‌ها است در نشست‌های شورای ترافیک بررسی شده، اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره گفت: از مزیت‌های راه‌اندازی سامانه پایش تصویری کاهش ترافیک شهری، ارتقای امنیت و درآمدزایی برای شهرداری است.

مسعود خوبانی تصریح کرد: در این مورد، نشست‌های متعددی برگزار شده و رایزنی‌هایی شده است و سرمایه‌گذاران متعددی به استان آمده‌اند، اما برخی از آنها خواهان بستن قراردادهایی با نرخ‌های بسیار بالا بوده‌اند.

وی عنوان کرد: قراردادهای بسیاری در حوزه‌های مختلف شهری در این استان بسته می‌شود که جز غارت شهر و استان هیچ سودی ندارند و هیچ درآمدی از بستن آنها به شهرداری نمی‌رسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اجرای طرح جدیدی در حوزه ترافیک از سوی شهرداری یاسوج تاکید کرد: از سوی شهرداری یاسوج طرح جامع ترافیک این شهر در دست اقدام است که هنوز اجرا نشده، اما پیش‌بینی می‌شود این طرح برای کنترل ترافیک چندان کارساز نباشد.

طرح جامع ترافیک یاسوج

شهردار یاسوج با اشاره به اجرای طرح جامع ترافیک این شهر گفت: مطالعات این طرح با استفاده از ظرفیت مشاوران خبره در این حوزه در دستور کار است و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

نستهن مقدم تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های مطلوب متناسب با رشد بی‌رویه جمعیت در یاسوج می‌طلبد تا ایجاد طرح‌های زیربنایی و زیرساختی بیشتری در دستور کار متولیان امر قرار گیرند.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت‌ها همگام و متناسب با رشد جمعیت (مهاجرت‌های بی‌رویه) نیست و این جمعیت بیشتر در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار سکونت می‌گزینند.

مقدم با اشاره به طرح جامع ترافیک شهری یاسوج بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده و این قابلیت را دارد که تا ۲۰ سال آینده مشکلات ترافیکی شهر یاسوج را برطرف کند.

وی تاکید کرد: محور مواصلاتی ۴۵ متری بن سنجان، شرف‌آباد، دولت‌آباد و زیرتل و اتصال آن به پل سوم بشار که ۲۹ سال پیش تصویب شده بود، ورود کردیم و ظرف کمتر از یک سال و نیم به آزادسازی ۹۰ درصد از این ۵ هزار متر رسیدیم.

مقدم ابراز کرد: این معبر ۵ کیلومتری بزرگ‌ترین خیابان شهر یاسوج است و در این بازه زمانی کوتاه حدود ۹۰ درصد از مسیر با تعامل و همکاری مردم و شورای شهر بازگشایی شده و مابقی اجرای این طرح نیز با یک آغاز طوفانی و با قدرت بیشتر اجرا خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری کامل این طرح، بخشی از بار ترافیک شهری از مرکز شهر به جنوب یاسوج انتقال داده خواهد شد.

شهردار یاسوج عنوان کرد: همچنین پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی‌های مهم این پل دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد (ع) و روان‌سازی ترافیک خواهد بود.

کد خبر 535107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha