سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

دستگاه سنسور تشخیص سریع انواع ویروس‌ها از جمله کرونا به همت پژوهشگران پارک علم و فناوری اردبیل طراحی و ساخته شد.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مراسم رونمایی از این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه جزو دستگاه‌های منحصربه‌فرد در سطح جهانی است که جایگزین دستگاه‌های موجود می‌شود تا سرعت تشخیص انواع ویروس کاهش یابد.

حبیب‌ ابراهیم‌پور گفت: در دستگاه‌های موجود تشخیص کرونا حداقل دو روز زمان نیاز است تا مثبت یا منفی بودن بیماری تشخیص داده شود که این امر هزینه و بار روانی زیادی را به مردم تحمیل می‌کند. دستگاه جدید مبتنی بر نانوتکنولوژی است و قادر است در کمتر از دو دقیقه نوع ویروس را با قاطعیت تشخیص دهد.

ابراهیم‌پور بیان کرد: قابلیت دیگر دستگاه این است که علاوه بر تشخیص ویروس کرونا، سایر ویروس‌ها را نیز به صورت دقیق معین می‌کند تا مرز بیماری آنفلوآنزا با کرونا کاملا از هم جدا شده و درمان بیماری نیز راحت انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل پائیز و سرمای هوا در اردبیل و شیوع بیماری آنفلوآنزا، با استفاده از این دستگاه قادر خواهیم بود ویروس آنفلوآنزا را از کرونا به شکل کامل و مجزا تشخیص دهیم و به بیماران در درمان بیماری خودشان کمک کنیم.

وی گفت: امیدواریم دستگاه جدید تشخیص انواع ویروس به‌زودی در مراکز درمانی و بیمارستانی مورد استفاده قرار بگیرد و جایگزین دستگاه‌های موجود شود.

کد خبر 535082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    درصورت تاییدمراجع بهداشتی ،بایداین پروژه موردحمایت وتشویق قراربگیره