رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به شیوع کرونا در نماز عید قربان ضروری است و مردم در عید امسال مراسم هک پهلی (طلب حلالیت) را برای سلامت خود و دیگران انجام ندهند.

هک پهلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در آستانه عیدقربان بازدیدها از اماکن مختلف توسط دستگاه‌های دست‌اندرکار تشدید می‌شود. کورش محمدی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار چابهار در این باره گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی از ماسک باید با نظارت دقیقی از سطح اصناف انجام شود و بازدیدهای مشترک با حضور بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چابهار، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن نیروی انتظامی روزانه تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی چابهار نیز افزود: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بایستی از عرضه غیرقانونی و کشتار غیرمجاز دام با جدیت جلوگیری شود.

دکتر مهدی میرادی اظهار کرد: استفاده از لوازم حفاظت فردی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای افرادی که عمل ذبح را انجام می‌دهند الزامی است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش کانون‌های سالک بویژه در مناطق روستایی به دلیل بکارگیری کارگران و اتباع بیگانه در باغ‌های کشاورزی و همچنین جمع آوری نکردن پسماندهای روستایی، موارد سالک نیز به تبع آن افزایش یافته که باید پیگیری لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

دکتر عبدالرسول خدمتی، رییس مرکز بهداشت شهرستان چابهار نیز به تشدید بازدیدها در ایام عید قربان اشاره کرد و گفت: تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت به طور ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک نظارت خواهند داشت. ضمن اینکه از نمازگزاران عید قربان درخواست می‌شود در هنگام نماز علاوه‌بر رعایت فاصله فیزیکی حتما از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 535045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha