عضو شورای شهر اراک گفت: دلار ۲۵ هزار تومانی از کرونا وحشتناک‌تر است.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نادری ششم مردادماه در صحن رسمی شورای شهر اراک که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، فرماندار اراک و مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه کرونا بهانه ای برای کار نکردن ها شده است، گفت: هر روز سفره مردم و کسب و کار آنها کوچکتر می شود و این وضعیت از کرونا وحشتناک تر است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای این وضعیت کشور فکری شود، افزود: مردم با گرانی لجام گسیخته مواجهند و اگر بتوانیم این شرایط را سامان دهیم در واقع نشاط اجتماعی و توان مقابله با کرونا در جامعه ایجاد خواهد شد.

نادری تصریح کرد: نباید دچار خطای تحلیل شد، امروز چشم انداز روشنی در موضوع قیمت دلار و توقف این شرایط وجود ندارد و این شرایط وحشتناک است.

مرادی دیگر عضو شورا شهر نیز با تاکید بر اینکه شان شورا باید حفظ شود، اظهار کرد: جلساتی برگزار و تصمیماتی اتخاذ می شود که در واقع حق نظر در آنها با شوراست ولی این جایگاه مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه و تفکر شورا مبتنی بر مباحث سیاسی نیست و نباید این جایگاه کوچک و سخیف شود، گفت: اگر این رویه ادامه یابد ممکن است که در آینده مردم بگویند که شورا نمی خواهیم چراکه اثربخشی آن را ندیده اند.

مرادی با اشاره به تشکیل ستاد حفظ و احیای اماکن تاریخی در تهران زیرمجموعه میراث فرهنگی افزود: این ستاد برای تمامی استان ها مشغول تصمیم گیری است و برای خانه خاکباز اراک نیز تصمیم گیری شده است، در حال حاضر حیاط این خانه تبدیل به رستوران شده است ولی در کنار آن پارکینگی وجود ندارد. این اقدام فی نفسه مشکل دارد چراکه نباید افرادی که در تهران نشسته اند برای شهرهای دیگر تصمیم گیری کنند و از طرفی این کاربری مشکلات عدیده ای برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت نیروهای شهرداری و تبدیل وضعیت انها و تعیین تکلیف چارت شهرداری اراک شد و گفت: چطور می شود که یک نیرو ۱۴ سال در شهرداری کار کند، اما قرارداد حجمی داشته باشد. رسیدگی به وضعیت نیروها باعث آرامش در شهرداری و امنیت شغلی می شود.

به گزارش ایسنا، علی جعفر محصولی دیگر عضو شورای شهر اراک اظهار کرد: مصوب کردن تصمیمات در یک اتاق در بسته کار سختی نیست بلکه آنچه سخت است پیگیری و اجرای مصوبات است، متاسفانه سرسوزنی از مصوبات اتخاذ شده جهت جبران خسارت به مشاغل آسیب دیده از کرونا اجرایی نشده است و کارگران ساده روزمزد عملا در این شرایط نابوده شده اند.

وی با طرح این سوال که آیا دولت نمی توانست به محرومان ماسک رایگان بدهد، افزود: امروز زندگی در ایران بسیار سخت شده است، کارمندان سر ماه حقوق دریافت می کنند ولی کارگر ساده چه کند، باید فکری برای این اقشار بشود.

محصولی تصریح کرد: باید از شعار به سمت عمل حرکت کرد، کرونا به شدت به اقشار مختلف جامعه خسارت وارد کرده است، مردم به پای این شرایط سوخته اند و امروز مسئولان باید به پای آنها بسوزند و کمکشان کنند.

کد خبر 535008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha