چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تالارهای نمایش به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت امام‌خمینی‌ره و وفات حضرت فاطمه‌ زهراس از روز دوشنبه 13تا یکشنبه 19 خرداد اجرا نخواهند داشت

البته سالن‌های گردن‌کلفت پایتخت یعنی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت از قاعده مستثنا هستند و کارشان را تا شانزدهم ادامه می‌دهند؛ «کانال کمیل» در سالن اصلی و «شعله در زمهریر» در تالار وحدت.

قشقایی، سایه، چهارسو، کارگاه نمایش، هنر، سنگلج، مولوی و خانه‌ نمایش هم در این چند روز حسابی خستگی درمی‌کنند.

اما پیش از این، یعنی همین امروز، دهمین جشنواره تئاتر تجربه نیز با اجرای 4 نمایش به کار خود پایان می‌دهد. ضمن آنکه یازدهمین جشنواره تئاتر مقاومت هم دیروز به پایان رسیده .

معرفی برگزیدگان تئاتر تجربه به جمعه (دهم خرداد ماه) محول شده است، اما جشنواره تئاتر مقاومت، دیشب جوایز خود را نیز توزیع کرد.

دیروز در آخرین روز از این جشنواره، 5 نمایش از مشهد، ایلام و تهران به صحنه رفتند؛«کاغذ، باد» عباس جانفدا از مشهد که به عنوان تنها منتخب شرق کشور به این جشنواره آمده بود، «آسمان و زمین» امیر دژاکام از تهران که در خرمشهر اجرا شد، «بوتیک رنگارنگ» مرتضی هواسی از ایلام، «از خواب تا مهتاب»
فرشاد منظوفی نیا و «خیال روی خطوط موازی» حمیدرضا آذرنگ از تهران که میهمان آبادان بود.

امروز در آخرین روز جشنواره تئاتر تجربه هم 4 نمایش  روی صحنه می‌روند و بعد همه منتظر می‌مانند تا جمعه که اختتامیه برگزار شود؛ «آنه، قطع موقتی تنفس» به کارگردانی محمدرضا معافیان در تالار استاد سمندریان، نمایش «آنتیگون» با کارگردانی وحید موسوی در تالار استاد صمیمی‌ مفخم، «قاب‌ها» به کارگردانی علی ثقفی در تالار کوچک مولوی و یک نمایش که هنوز انتخاب نشده در لابی تالار مولوی.

در بخش نمایشنامه‌خوانی نیز «سورژاکس» با کارگردانی مجیدغلامعلی‌نژاد فشخامی در خانه کوچک نمایش و آخرین بخش از نمایشنامه‌ «فاوست» در لابی دپارتمان نمایش پردیس هنرهای زیبا روخوانی می‌شوند.

فصل خوب نمایشنامه‌ها

اما همزمان با این پایان‌ها، مدیر دفتر انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از آغاز فصل خوشایندی خبر می‌دهد که بیش از همه حتما هنرمندان شهرستان را خوشحال می‌کند.

محمدحسین ناصربخت گفت: «دفتر انتشارات نمایش مرکز هنرهای نمایشی قصد دارد 30 عنوان نمایشنامه از هنرمندان شهرستانی را امسال به چاپ برساند.»این 30 نمایشنامه در واقع حاصل کارگاهی‌اند که با مدیریت ایوب آقاخانی در قالب برنامه 4 فصل تئاتر کشور در تهران برگزار می‌شود؛ نمایشنامه‌هایی که به مرحله نهایی این کارگاه راه می‌یابند.

کد خبر 53497

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز