مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

گزش پشه‌ها به غیر از خارش آزارنده‌اش می‌تواند باعث انتقال برخی از بیماری‌های عفونی شود.

repellent

به گزارش همشهری آنلاین از جمله بیماری‌هایی که به علت گزش پشه منتقل می‌شوند، می‌توان به مالاریا، سالک، زیکا و تب دنگی اشاره کرد.

گزش زنبورها به جز درد و خارش آن می‌تواند در افراد دارای حساسیت به سم زنبور ممکن است به واکنش شدید آلرژی منتهی شود.

برای پیشگیری از گزش حشرات می‌توانید این اقدامات را انجام دهید:

- از فراورده‌های دافع حشرات استفاده کنید. این فراورده‌های حاوی موادی مانند DEET، پیکاردین، لیمو اوکالیپتوس (OLE)، پارا-منتان-دیول یا IR3535 هستند. این فراورده‌ها را می‌توانید روی پوست یا لباس نازک کار برد. موثرترین فراورده‌های دافع حشرات آنهایی هستند که حاوی ۱۵ تا ۳۰ درصد DEET، ۲۰ درصد پیکاردین یا ۳۰ درصد OLE باشند.

- پیراهن آستین‌بلند، شلوار پاچه بلند و جوراب و در بیرون از خانه کفش بپوشید. پوشاندن نقاط باز پوست به خصوص در ساعاتی از روز که در آن حشرات بیشترین فعالیت را دارند، مانند هنگام طلوع یا غروب آفتاب مهم است.

- روی پنجره‌ها توری نصب کنید یا توری‌های پاره شده را تعمیر کنید. اگر ممکن است از تهویه مطبوع استفاده کنید و پنجره‌ها را ببندید.

- محل‌های تکثیر پشه‌ها را از بین ببرید برای مثال آب‌های مانده‌ در گلدان‌ها، سطل‌ها، ناودان‌ها، پوشش استخر، ظرف غذای حیوانات و...خالی کنید.

- از استفاده از فراورده‌های بهداشتی و آرایشی دارای رایحه تند پرهیز کنید. صابون، شامپو و دئودورانت‌های با رایحه تند ممکن است پشه‌ها را جلب کنند.

- از گیاهان گلدار، جاهایی که در آن غذا سرو می‌شود و زباله‌دانی‌ها پرهیز کنید.

- قبل از مسافرت به مناطقی که بیماری‌های منتقل‌شونده بوسیله حشرات مانند مالاریا شایع است، با پزشک مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که پنجره‌ها ودرهای محل اقامت‌تان دارای توری هستند و پنجره‌ها به خوبی چفت می‌شوند. خوابیدن زیر پشه‌بند و اسپری کردن اتاق با مواد حشره‌کش هم به پیشگیری از گزش پشه‌ّ‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 534964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha