وزیر دفاع گفت: سامانه برج مراقبت پرواز سیار در مدت یک سال با تکیه بر توانمندی های داخلی ساخته شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز ششم مرداد ماه در مراسم رونمایی از برج پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل، گفت: همانطور که اعلام شد در سال جهش تولید در کنار کمیت و کیفیت تولید تنوع نیز بسیار مهم است تنوع به آن معنی است که آنچه که مورد نیاز کشور است بایستی در سال جهش تولید، تولید شود و در اختیار گذاشته شود.

وی تاکید کرد: سامانه برج مراقبت کنترل سیار هم یکی از نیازهاست که در یک سال گذشته شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام نیاز کرده و شرکت صا ایران با اتکا به توانمندی هایی که وجود دارد توانسته ظرف مدت یک سال این ایده را با همکاری خود شرکت فرودگاه‌ها به محصول با ارزشی تبدیل کند.

امیر حاتمی تصریح کرد: در کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که مرتباً با حوادث مختلف مثل سیل، آتش سوزی، زلزله و حوادث نظامی مواجه هست عملیاتی بودن مستمر فرودگاهها و استفاده از فرودگاه های موقت بسیار مهم است. این سامانه این امکان را به ما می‌دهد تا پایداری عملیات هوایی را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در این سامانه از تجهیزات و فناوری های پیشرفته الکترونیکی و ارتباطی استفاده شده است که منطبق با استانداردهای بسیار بالای هوایی بین المللی است و این امکان را فراهم می‌کند که در بخش نظامی و غیرنظامی فرودگاه‌های ما همواره بتوانند فعال باشند و بتوانند عملیات را انجام دهند و به لحاظ علمی و فناوری یک دستاورد با ارزش است و در اختیار تعداد محدودی از کشورها است و به لحاظ اقتصادی بسیار با ارزش است چرا که در واقع این را با قیمت کمتر از یک سوم قیمت بین‌المللی و دنیا داریم تامین می‌کنیم. 

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه این سامانه صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهد داشت، گفت: به تعداد سامانه هایی که تولید می‌شود و در اختیار قرار می گیرد حداقل به میزان ۲ میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد شد که با توجه به تعداد قابل توجه مورد نیاز می تواند صرفه‌جویی ارزی مهمی را داشته باشد.

کد خبر 534897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha