رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طرح حمایت از افراد بالای ۶۰ سال برای جلوگیری از ابتلای این افراد به کرونا در استان آغاز شده و باید خدمات غیرحضوری به این قشر ارائه شود.

سالمندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد آقازاده افزود: جمعیت بالای ۶۰ سال در صورت درگیری با بیماری کرونا، بیشترین آسیب را می‌بینند که به‌همین خاطر نیازمند حمایت بیشتر هستند.

وی اضافه کرد: طبق آمار بیش از ۸۲ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا در استان آذربایجان غربی، بالای ۶۰ سال سن داشتند که رقم بسیار زیادی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به وجود بیش از۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان گفت: از این میزان بیش از ۳۰۰ هزار نفر شامل نزدیک به ۹ درصد را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که حمایت از آنان باید با جدیت بیشتری ادامه یابد.

آقا زاده ادامه داد: همچنین نزدیک به ۴۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را این قشر جمعیتی تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده اثرپذیری زیاد آنها از شیوع بیماری کروناست.

وی افزود: در این راستا، ارائه خدمات غیرحضوری به افراد بالای ۶۰ سال طرح ریزی شده که امیدواریم با همراهی همه نهادها اجرایی شود.

کد خبر 534840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha