کتاب پیشنهادی برای مطالعه در پایان این هفته، مجموعه شعر «با تو زندگی ترانه است» سروده محسن سعیدالسادات است که از سوی انتشارات آبارون منتشر شده و شامل شش«نگاه» به همراه «پیش‌نگاه» و «نگاه آخر» است.

کتاب

همشهری آنلاین- علی الله سلیمی: کتاب پیشنهادی برای مطالعه در پایان این هفته، مجموعه شعر «با تو زندگی ترانه است» سروده محسن سعیدالسادات است که از سوی انتشارات آبارون منتشر شده و شامل شش«نگاه» به همراه «پیش‌نگاه» و «نگاه آخر» است. این کتاب، دفتر سوم از یک مجموعه سه‌گانه است که دو دفتر قبلی با عناوین«از تو تا ترانه» (دفتر اول) و «ترانه‌ای از میان آوازهای تو» (دفتر دوم) در سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۹ از سوی انتشارات دارینوش و رود به چاپ رسیده بود که امسال چاپ دوم‌شان با سر و شکلی تازه و هماهنگ با دفتر سوم در نشر آبارون منتشر شده است. مجموعه شعر «با تو زندگی ترانه است» اشعار متنوعی از لحاظ ساختاری و مضمونی در خود جای داده است. برای بخش نگاه اول این مجموعه، عنوان«به احترام علاقه» انتخاب شده که مضمون شعرها پیرامون این مفهوم است.

همچنین برای بخش دوم کتاب، عنوان«خواب لحظه‌ها» برگزیده شده و شاعر درباره این مضمون اشعار خواندنی را خلق کرده است. شعرهای بخش نگاه سوم کتاب هم زیر عنوان«دعوت انعکاس» قرار گرفته است: «‌چقدر خسته به رؤیا نشسته ای! / نه مگر می‌خواستی مثل همیشه/ تازه‌ترین اندوه به شعر نشسته‌ات را بخوانی؟! / نگو که وقت نیست/ می‌خواهم از هوای ابری ات/ ببارم در این پاییز.»

شاعر برای بخش نگاه چهارم کتاب، عنوان«بی بال و پر پریدن» را انتخاب کرده و در پیشانی نوشت این بخش آورده است: «می گویند اگر گره‌گیر قسمتی از دل باشی، بی‌بال و پر هم توانی پریدن؛ به همین سادگی.» عنوان بخش پنجم، «جرقه‌های چهار تکه» است و سرانجام بخش نگاه ششم کتاب، «ترنم ترانه» نامگذاری شده که شامل ۲۳ ترانه است که برخی از آنها توسط برخی از آهنگسازان و خوانندگان معاصران در آلبوم‌های مختلف استفاده شده است. شاعر مجموعه، محسن سعیدالسادات، نوشتن شعر و داستان را به‌طور حرفه‌ای از اوایل دهه هفتاد آغاز کرده و از سال ۸۰ به‌عنوان نویسندگی با شبکه‌های رادیو و تلویزیون همکاری کرده و از سال ۸۱ تا ۸۳ روزنامه همشهری، داستانک‌هایی از او را روزانه در ستون داستانک صفحه آخر خود به چاپ رسانده است.

کد خبر 534832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha