مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود دام‌های نذری عید قربان در کشتارگاه‌های شهرستان‌ها ذبح شود.

قربانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر منوچهر کرمی دوشنبه ۶ مرداد بیان کرد: مراکز خیریه، موسسه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز نسبت به دریافت نذورات مردم و هماهنگی با کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان‌ها باهدف ذبح دام قربانی اقدام کنند.

کشتار دام درملأعام و قصابی‌ها همانند گذشته ممنوع و در این راستا فعال شدن سفارش گیری تلفنی دام و پیش‌بینی میادین دام برای جلوگیری از تجمع افراد به‌منظور خرید دام ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: فراهم کردن زمینه ثبت سفارش خرید تلفنی دام و جلوگیری از تجمع غیرضروری برای خرید دام و فراهم کردن زمینه بسته‌بندی و لیبل‌گذاری بعد از ذبح دام در کشتارگاه با برچسب «گوشت قربانی» لازم است.

بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده حضور خریداران در میادین دام مشروط به داشتن وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش و رعایت فاصله فیزیکی است همچنین فروش دام به مشتریان در میادین دام باید مشروط به ذبح آن در کشتارگاه‌های صنعتی هر شهرستان و جلوگیری از خروج دام زنده باشد.

به‌طور حتم در عید قربان تیم‌هایی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و دام‌پزشکی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ذبح بهداشتی دام نظارت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همان‌گونه که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مناطق قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود نماز عید سعید قربان نیز در این مناطق اقامه نمی‌شود.

کد خبر 534826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha