هنوز خاطره تصادف محور هراز با دو کشته و سه مصدوم از ذهن مردم پاک نشده بود که دومین حادثه مرگبار برخورد کامیون با سواری این‌بار در محور جویبار رقم خورد.

حوادث رانندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، برخورد کامیون با سواری این‌بار در جاده جویبار منجر به مرگ دو نفر شد و سه نفر را نیز راهی بیمارستان کرده است. این دومین حادثه رانندگی مرگ‌بار برخورد کامیون با سواری طی ۲۴ ساعته گذشته در مازندران است.

در حادثه تصادف پنج مردادماه که در جاده هراز رخ داد و در آن کامیون با سه خودور برخورد کرده دو نفر کشته شدند. هنوز تلخ کامی‌های این حادثه از ذهن مردم پاک نشده که شب‌گذشته برخورد کامیون با سواری پروژه پارس منجر به مرگ دو نفر مرد و مصدومیت پنج نفر دیگر در محور جویبار شده است.

ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران در ارتباط، اظهار کرد: با دریافت اطلاعات خبر این حادثه تیم‌های هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه  در جاده جویبار و در محل پائین رودپشت رخ داده دو نفر در دم جان باخته و سه  مصدوم این حادثه به بیمارستان عزیزی جویبار منتقل شدند.

اگرچه یک طرف حادثه تصادف رانندگی اشتباهات فردی است، اما باید پذیرفت که زیرساخت‌های جاده‌ای مازندران بسیار شکننده است.

نقاط حادثه‌خیز محورهای استان مازندران بی‌شمار بوده و میزان اعتبارات ملی و استانی متناسب با نیاز  استان تامین نمی‌شود.

بسیاری از جاده‌های استان مازندران در لیست محورهای بین‌المللی قرار دارند اما زیرساخت‌های آنها در حد و اندازه‌های جاده‌های روستایی نیست و همین موضوع باعث بروز چالش جدی و تصادفات خطرناک در استان را رقم می‌زند.

بررسی اجمالی از وضعیت جاده‌های استان با میزان تصادفات نشان می‌دهد که نمره متولیان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات عمرانی برای توسعه راه قابل قبول نیست و مرگ ۴۸ نفر در اثر سانحه تصادف رانندگی خردادماه بنا بر نظر پزشکی قانونی نشان می‌دهد که خطر مرگ در جاده‌های استان مازندران در کمین است.

واکاوی بیشتر حادثه تصادف رانندگی خردادماه بنا بر آمارهای پزشکی قانونی که در آن منجر به مرگ ۲۷ نفر در محورهای برون شهری ۱۷ نفر درون شهری و چهار فوتی محور روستایی نشان می‌دهد که وسعت نقاط حادثه‌خیز مازندران بسیار زیاد است.

انتظار است که مسئولان حوزه عمرانی استان با بررسی اطلاعات و خبرهای حادثه‌ای زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز استان را به صورت اصولی فراهم کنند و اگر در محوری حادثه تصادفی به دلیل وجود نقطه حادثه‌خیز رخ داده نسبت به رفع آن اقدام کنند.

کد خبر 534823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha