طرح ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران یک هفته پس از امضای تفاهم‌نامه آن بین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خراسان جنوبی وارد مرحله اجرا شد.

مسكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همزمان با سفر سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان جنوبی در ۳۰ تیرماه امسال، تفاهم‌نامه‌هایی برای تامین مسکن و اشتغال ایثارگران استان بین این بنیاد و استانداری امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه از مجموع ۲۰ هزار مسکن ایثارگران که با همکاری وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور ساخته می‌شود، سهم خراسان جنوبی یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

نشست بررسی تفاهم‌نامه ساخت این تعداد واحد مسکن ایثارگران به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، شیوه‌نامه پروژه مسکن ایثارگران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی در این نشست، بر پیگیری جدی و بدون وقفه حوزه‌های متولی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این پروژه تاکید کرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان با اشاره به تعامل هرچه بیشتر بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان در حداقل زمان ممکن، تعهدات این طرح را عملیاتی کرد.

در این نشست موارد قید شده در شیوه‌نامه مدون طرح احداث مسکن ایثارگران مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به تجربه‌ای که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای پروژه‌های مشابه دارد، مدیریت راهبردی این پروژه را به عهده بگیرد.

براساس مفاد این شیوه‌نامه، خانواده شهدا، جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد می‌توانند از مزایای این طرح برای برخورداری از مسکن بهره‌مند شوند.

جانبازان ۷۰ درصد که در سنوات گذشته از زمین و خدمات دولتی در زمینه مسکن برخوردار شده‌ اما به هر دلیل مسکن خود را از دست داده‌اند، بعد از تایید در کمیسیون خاص بنیاد شهید در شمار افراد بهره‌مند از خمات این طرح قرار می‌گیرند البته زمینی که به این گروه تعلق می‌گیرد به قیمت کارشناسی روز است و فرد باید ۳۰ درصد مبلغ زمین را به صورت نقدی بپردازد و پرداخت ۷۰ درصد باقیمانده مبلغ زمین به صورت ۷ ساله و بدون کارمزد تقسیط می‌شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تیرماه امسال در پایان سفر به خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی اولین استان کشور است که پای کار آمد تا مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری به طور کامل رفع شود.

سعید اوحدی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که امروز در استانداری امضا شد تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران خراسان جنوبی احداث و ۵۳۵ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: اولین بار در تاریخ انقلاب ثبت شد که موضوع مسکن جامعه ایثارگری با پیگیری‌های مسئولان استانی و پشتوانه مالی دولت قابل حل است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ۵۳۵ نفر از جامعه ایثارگری ما در خراسان جنوبی مشکل اشتغال داشتند که امروز براساس تفاهم‌نامه دوم مشکل اشتغال جامعه ایثارگری این استان هم رفع می‌شود و این موضوع در شرایطی است که در تمام دنیا به واسطه کرونا با بحران بیکاری مواجه هستیم.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی استان که تاکنون بیش از هفت هزار واحد آن تحویل شده، ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق کم‌برخوردار شهری از دیگر طرح‌هایی است که پیش از این با امضای تفاهم‌نامه‌های جداگانه در خراسان جنوبی عملیاتی شد و در دست اجرا است.

کد خبر 534792

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha