رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج از تهیه طرح گردشگری تفرجگاهی اراضی چمن خبر داد.

کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احد رسولی با اشاره به ایجاد امکان اخذ سند برای واحدهای مسکونی که در محدوده بافت‌های فرسوده کرج قرار دارند، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده‌های بافت‌های فرسوده شهر بوده‌ایم.

رسولی ادامه داد: از آنجایی که واحدهای مسکونی غیرمجاز بر مبنای اصولی مهندسی ساخته نمی‌شوند، ایمن نیستند و در مقابل حوادثی مانند زلزله مقاومت ندارند.

وی افزود: گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت‌های فرسوده علاوه بر اینکه تاب آوری شهر را کم می کند، خدمات رسانی مدیریت شهری به ساکنان این مناطق را نیز با مشکل مواجه می سازد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج توضیح داد: براین اساس برای کاهش آمار ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت‌های فرسوده بنا شده ساکنان دارای اسناد عادی و قولنامه‌ای بتوانند با مراجعه به شهرداری برای واحد خود سند تک برگی تهیه کنند تا اگر بخواهند ساخت و سازی انجام دهند از دریچه قانونی و با اخذ مجوز باشد.

رسولی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۵ دفتر خدمات نوسازی بافت فرسوده در مرکز استان البرز گفت: این دفاتر در سال جاری راه اندازی شده‌اند و با دفاتر سال قبل در حال حاضر کرج ۱۰ دفتر خدمات نوسازی بافت فرسوده دارد.

کد خبر 534786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha