دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

عصر روز گذشته ۵ مرداد در منطقه صلوات‌آباد بیجار آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داد که در این حادثه بیش از ۲ هزار هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی شهرستان در آتش سوخت.

مهار آتش

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس ستاد مدیریت بحران بیجار گفت: عصر دیروز ۵ مرداد ۹۹ در پی گزارش دهیاری روستای زرد کمر مبنی بر آتشسوزی مراتع و اراضی، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با فوریت در محل حادثه حاضر شدند.

علی اکبر ورمقانی اضافه کرد: به دلیل اینکه آتش‌سوزی در ۲ تا سه نقطه ایجاد شده بود، خطرات جانی برای عوامل انسانی وجود داشت و وزش باد شدید در منطقه کار اطفای حریق و کنترل پیشروی آتش را بیش از پیش سخت کرده بود.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه با دستور ستاد مدیریت بحران و دادستان، اداره‌های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست ماموریت یافتند گزارش دقیقی از میزان خسارت وارد شده به این منطقه را اعلام کنند، افزود: اکنون نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان خسارت داشت البته مناطقی که دچار حریق شد بیش از ۹۵ درصد مرتع بود و مقدار کمی از گندمزار حاشیه روستا در آتش سوخت.

او یادآور شد: علت اصلی این آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است اما آنچه که در میدان حادثه مشاهده شد با توجه به وضعیت منطقه، عمدی بودن آتش‌سوزی از احتمال بسیار کمی برخودار است.

ورمقانی تاکید کرد: گزارش آتش‌سوزی در منطقه صلوات آباد حدود ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۵ مرداد در ستاد بحران شهرستان اعلام شد و همه امکانات و نیروی انسانی ستاد شامل خودروهای آتش‌نشانی شهرداری، خودروهای آب رسانی سیار آبفا، چهار دستگاه دمنده منابع طبیعی و تجهیرات اطفای حریق محیط زیست با بسیج تمام نیروها به محل حادثه ارسال شد.

وی گفت: با توجه به حجم آتش‌سوزی که بیشتر در مراتع در حال پیشرفت بود، این حادثه پس از ۱۲ ساعت عملیات سخت و نفس گیر مهار شد و پس از اطمینان از عدم شعله ور شدن دوباره آتش، پایان عملیات اعلام شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران بیجار با تقدیر از ساکنان روستای زرد کمر در همیاری و همکاری برای مهار آتش یادآور شد: در این عملیات همکاری ماموران و نیروهای امدادی و مردم نهاد،  همیاری ساکنان روستای زرد کمر و همیاری اکیپی از شهرستان دیواندره قابل قدردانی است.

ورمقانی اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی به حدی بود که نیروهای ستاد بحران سریعا در قالب چندین تیم ۱۰ نفره در نقاط مختلف به کنترل و خاموش کردن آتش اقدام کردند. بخشی از مراتع روستای زرد کمر حد فاصله روستای صلوات آباد، سایت حفاظت شده محیط زیست از منطقه قره بلاغ تا نزدیکی‌های روستای پنجه دیواندره در این حادثه دچار خسارت شدند.

کد خبر 534736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha