دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

مرکز مانیتورینگ و پایش اورژانس در استان لرستان راه‌اندازی شد.

مانیتورینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هنگام وقوع حوادث گسترده همچون سیل، زلزله و حوادث رانندگی شدید با تعداد مجروحان بالا، اتاق عملیات اورژانس لرستان فعال می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان در این باره گفت: در این اتاق عملیات تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع مدیریت شده و در سریع‌ترین زمان به حوادث رسیدگی می‌شود.

دکتر علاءالدین شیخی از راه‌اندازی مرکز MCMC اورژانس استان لرستان تا قبل از هفته دولت خبر داد و بیان کرد: این بخش شامل مرکز مانیتورینگ و پایش بوده که از طریق دوربین‌های نظارتی در بیمارستان‌ها به کارشناسان اورژانس این امکان را می‌دهد که به صورت بَرخط بیمارستان‌ها را مشاهده و تعداد تخت‌های خالی اورژانس بیمارستان‌ها رصد شوند.

وی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این مرکز این است که با رصد بیمارستان‌ها از تعداد تخت‌های خالی آنان اطلاع پیدا کرده و در زمان وقوع حادثه، فرد حادثه‌دیده زودتر به مرکز درمانی مورد نظر انتقال داده شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان در ادامه به اختصاص ۲۰ آمبولانس بنز ۳۱۵ به اورژانس لرستان به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: ۱۶ دستگاه از این آمبولانس‌ها کمک دار بوده و به مناطق صعب العبور استان اختصاص یافته است.

شیخی به وضعیت پایگاه‌های اورژانس استان اشاره و با تاکید براینکه شهر خرم آباد به ۵ پایگاه در مناطق پشت بازار، ماسور، قاضی آباد، هزار دستگاه و خیابان انقلاب نیاز دارد، عنوان کرد: امسال سه پایگاه جدید اورژانس در چشمه پریان نورآباد، عدل آباد الشتر و در خرم آباد راه‌اندازی شده است. همچنین برای ساخت پایگاه‌های اورژانس در مناطق فوق به کمک خیرین نیازمندیم.

کد خبر 534723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha