استاندار همدان بر لزوم تهیه طرح توسعه و گسترش بارگاه حیقوق نبی بر پایه استانداردهای ملی و بین‌المللی تأکید کرد.

حیقوق نبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سیدسعید شاهرخی در جلسه بررسی وضعیت آرامگاه حیقوق نبی گفت: به دنبال ارائه طرحی بین‌المللی از حیقوق نبی هستیم.

ظرفیت‌هایی در آرامگاه حیقوق نبی است که می‌تواند شبیه مجموعه شاه‌چراغ به یک کانون گردشگری و زیارتی تبدیل شود، باید طرحی در تراز بین‌المللی بر روی آرامگاه حیقوق نبی انجام و پیاده شود.

هر هزینه‌ای برای گسترش و توسعه آرامگاه حیقوق نبی می‌تواند به سرمایه تبدیل شود، باید تیم مطالعاتی آرامگاه حیقوق نبی تشکیل شود تا نقشه راه تدوین و پیشنهادهای لازم را برای توسعه و گسترش این بارگاه ارائه کنند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه باید طرح توسعه و گسترش بارگاه حیقوق نبی کارشناسی شده، دقیق و بر پایه استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد، گفت: طرح آرامگاه حیقوق نبی باید همه جوانب مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری را پوشش دهد.

وی افزود: باید نگاه دستگاه‌های متولی در انجام و اجرا معطوف به هیات امنای این آرامگاه باشد، تصمیمات اتخاذشده برای این آرامگاه باید پیگیری و به نتیجه برسند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید تلاش شود نگاهمان به آرامگاه حیقوق نبی، فرامرزی و بین‌المللی باشد، گفت: یکی از اقدامات اولیه که ضرورت نیز دارد تدوین نقشه راه است تا بتوان بر اساس آن، برنامه خود را پیش ببریم.

کد خبر 534696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha