مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

اولین برداشت مکانیزه برنج در ۱.۵ هکتار از اراضی شالیزاری یکی از کشاورزان در روستای پس‌ویشه شهرستان رشت آغاز شده است.

برداشت برنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: سال زراعی گذشته  برداشت ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی برنج با کمباین انجام شده بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال زراعی جاری به بیش از ۱۷۰ هزار هکتار برسد، ضمن اینکه امسال ۱۶۲  هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به‌صورت مکانیزه کشت شده است.

علی درجانی افزود: راحتی انجام کار، سرعت عملیات برداشت، کاهش هزینه تولید و جلوگیری از ضایعات ناشی از طولانی بودن زمان برداشت در شرایط سنتی از فواید بهره‌گیری از شیوه مکانیزه در برداشت برنج است، به‌طور کلی کشت و برداشت مکانیزه برنج به‌دلیل کاهش هزینه تولید برای کشاورز مقرون به صرفه است.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۶۰۰ تن بذر از پیمانکاران طرف قرارداد تولید بذر گواهی شده برنج خریداری و ۱۴۵۰ تن بذر گواهی شده توزیع شد که با این کار ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان با بذرهای گواهی شده، کشت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان بیان کرد: در سال زراعی جاری  ۲۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان به کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول شامل گیلانه، آنام، خزر و بقیه اراضی شالیزاری به ارقام محلی هاشمی و علی کاظمی اختصاص داده شده است.

کد خبر 534435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha