یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب، دیشب به باغ‌ها، راه‌ها و شبکه آب‌رسانی پنج روستای این بخش آسیب وارد کرد.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بخشدار سرحد شیروان یکشنبه ۵ مرداد گفت: عمده خسارت سیل به روستاهای سیرسپرانلوی سفلی و علیا، نامانلو، زیدانلو و میلانلو در این بخش بوده که بیشترین آن متوجه روستای سیرسپرانلوی علیا شده است.

علی قویدل با بیان این‌که هم‌اکنون شبکه آب روستای مزبور قطع است، گفت: بر اثر سیلاب برخی از راه‌های روستاهای مزبور دچار بریدگی شده که از صبح امروز (پنجم مرداد) راهداران شهرستان با ادوات راهسازی در محل حضور یافته و مرمت راهها را آغاز کرده‌اند.

بیشترین خسارت به حوزه کشاورزی منطقه وارد آمده اما هنوز مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان، که گویا از ماجرا بی‌خبر هستند، برای بررسی وضعیت در منطقه حضور نیافته‌اند.

بخشدار سرحد شیروان گفت: جهاد کشاورزی موظف به حضور در روستای خسارت دیده و برآورد هزینه‌ها برای پرداخت غرامت است که متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده و مردم بسیار ناراحت و گلایه‌مند هستند.

همچنین با توجه به شدت سیل در روستای سیرسپرانلوی علیا، یک دستگاه خودرو پراید که در بستر رودخانه قرار داشته طعمه سیل شده و به باغ‌های پایین دست برده شده که اکنون دستگاه‌های راهداری در حال خارج کردن آن از رودخانه هستند.

بخش سرحد شیروان با گستره هزار و ۴۴ کیلومتر مربع، ۳۳ روستا و آبادی و ۲۶ دهیاری دارد که ۲ هزار و ۶۹۲ خانوار مشتمل بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آن سکونت دارند.

جاری شدن سیلاب عصر دیروز و دیشب به شهرستان راز و جرگلان نیز آسیب رسانده بود.

کد خبر 534401

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha